ارائه خدمات خارج از وظایف آرایشگری در آرایشگاه ها ممنوع است

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۹:۱۱:۰۵
کد خبر: ۸۸۰۲۴۴
ارائه خدمات خارج از وظایف آرایشگری در آرایشگاه ها ممنوع است
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: ارائه و انجام خدمات خارج از حدود وظایف شغلی آرایشگری در کلیه آرایشگاه ها ممنوع است.

حمیدرضا گلزاری در گفت‌وگو با برنا در این خصوص اظهار داشت: آرایشگاه های زنانه از گذشته تا به حال، علاوه بر آرایشگری، در ابعاد دیگری هم فعال بوده اند اما در سال های اخیر، ابعاد گسترده تری پیدا کرده اند.

وی در بیان فعالیت های غیر مجاز آرایشگاه ها گفت: فعالیت هایی از جمله الکترولیز، میکرونیدلینگ، پلینگ (بدون استانداردهای مورد تایید وزارت بهداشت)، تاتو، دتاتو، میکرودرم مدل c، لیزر، سولاریوم، بوتاکس، تزریق ژل، زالو تراپی، کاشت مو، کاشت مژه (نصب عمیق)، کرایو (سرما درمانی)، پیرسینگ (سوراخ کردن پوست نواحی از بدن به منظور وارد کردن اشیاء تزئینی)، کوتریزاسیون (استفاده از دستگاه کوتر که یک سیستم حرارتی است، به منظور ترمیم زخم و خونریزی و برداشتن تومورهای سطحی پوست)، فیش اسپار و استفاده از رنگ های کاربردی در دستگاه میکروپیگمنتیشن که فاقد پروانه ساخت و ورود از سازمان غذا و دارو هستند، در کلیه آرایشگاه ها غیرمجاز محسوب می شود.  

وی تاکید کرد: این خدمات باید حتما زیر نظر پزشک صورت گرفته و کلیه آرایشگاه های سطح شهرها به وسیله کارشناسان بهداشت محیط مورد بازدید قرار می گیرند و نباید هیچ کدام از موارد عنوان شده در آرایشگاه ها انجام شود.

گلزاری افزود: همچنین در آرایشگاه ها، انجام اموری که در رسته فعالیت آنها نبوده و مجوز آن در پروانه کسب درج نشده باشد نیز غیرقانونی محسوب می شود.

وی از مردم درخواست کرد، در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی آرایشگران، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 190 به اطلاع کارشناسان بهداشت محیط برسانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز