فردی که بر علیه همکارش مطلب خلاف واقع در فضای مجازی منتشر کرده بود دستگیر شد

۱۳۹۸/۰۵/۱۵ - ۱۶:۴۳:۰۷
کد خبر: ۸۸۱۷۲۳
فردی که بر علیه همکارش مطلب خلاف واقع در فضای مجازی منتشر کرده بود دستگیر شد
رئیس پلیس فتا کرمان از دستگیری فردی که بر علیه همکارش مطلب خلاف واقع در فضای مجازی منتشر کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ امین یادگارنژاد، ضمن اعلام این خبر گفت: متاسفانه برخی از افراد به دلیل عدم توانایی در اثبات مهارت‌های شغلی در جامعه دست به کار‌های ناشایست و تخریب چهره دیگران در فضای مجازی می‌زنند.

اوافزود: با مراجعه یکی از شهروندان کرمانی مبنی بر ایجاد یک صفحه شخصی جعلی به نام وی در فضای مجازی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه وجود این صفحه شخصی جعلی باعث اخراج شاکی از محل کارش شده است، ادامه داد: با بررسی دقیق کارشناسان این پلیس مشخص شد که صفحه توسط شخص دیگری راه اندازی شده است.

یادگارنژاد گفت: با استفاده از ابزار‌های فنی و همچنین با تکیه بر توان علمی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا متهم شناسایی و دستگیر شد و با روبه‌رو شدن با مستندات و ادله جمع آوری شده لب به اعتراف گشود.

این مسئول انتظامی افزود: متهم از همکاران شاکی بوده است که به دلیل حسادت و موفقیت شاکی در محیط کاری ابتدا یک صفحه جعلی به نام وی ایجاد کرده و با بارگزاری محتوای مجرمانه و مطلع کردن مسئولان محل کارش، توطئه اخراج وی را طراحی می‌کند.

رییس پلیس فتای استان کرمان افزود: متاسفانه فضای مجازی برای برخی از افراد سودجو تبدیل به محیطی شده است که به دلیل عدم توانایی در اثبات مهارت‌های شغلی در جامعه دست به کار‌های ناشایست و تخریب چهره دیگران در فضای مجازی می‌زنند.

او با بیان اینکه افراد در فضای مجازی باید مراقب رفتار‌های خود باشند، ادامه داد: فضای مجازی مثل یک شمشیر دولبه است که اگر از آن استفاده مثبت شود برای جامعه و خود فرد مفید خواهد بود و اگر افرادی جنبه‌های منفی آن را دنبال کنند خودشان متضرر می‌شوند و قانون هم در برابر آن‌ها خواهد ایستاد.

این مسئول انتظامی گفت: شهروندان در صورت هرگونه مشکل و مزاحمت در فضای مجازی می‌توانند از طریق مراجعه حضوری و یا سایت پلیس فتا، بخش گزارش مردمی گزارش خود را ارسال کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز