بیش از ۹۰ درصد کرمانی ها کارت هوشمند ملی دریافت کردند

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۷:۱۳:۳۱
کد خبر: ۸۸۳۱۵۳
بیش از ۹۰ درصد کرمانی ها کارت هوشمند ملی دریافت کردند
مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: در استان کرمان تا کنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است و بیش از ۹۰ درصد مردم استان فرایند دریافت کارت آن‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین زین‌الصالحین در این خصوص گفت: پیگیری نظام جامع شناسایی ایرانیان که بخشی از آن مربوط به کارت ملی است، یکی از رویکرد‌های سازمان ثبت احوال است.

وی افزود: کارت هوشمند ملی بهترین ابزار برای ورود به دولت الکترونیک بوده که ثبت احوال متولی این موضوع است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان از ارتباط ۲۰۰ دستگاه و نقطه در کشور به سازمان ثبت احوال سخن به میان آورد و بیان کرد: احراز هویت را به‌صورت برخط به همه دستگاه‌ها می‌دهیم لذا لازمه هر خدمتی، احراز هویت است و همه دستگاه‌ها و مردم برای خدمت به ثبت‌احوال نیاز دارند و این امر اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان این مطلب که کارت‌های ملی هوشمند در حال حاضر سه عامله هستند، تصریح کرد: در آینده برای کارت‌های ملی هوشمند حدود ۹۰ فرایند دیگر تعریف خواهد شد و دیگر مردم نیاز به کارت‌های متعدد ندارند، ضمن آنکه بسیاری از خلاء‌های هویتی که می‌توانسته برای مردم مشکل‌ساز شود، را از بین خواهد برد.

زین‌الصالحین با اشاره به اینکه در آینده همانند بسیاری از کشور‌ها همه خدمات را از طریق کارت ملی هوشمند دریافت خواهیم کرد، اظهار کرد: در استان کرمان تا کنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است و بیش از ۹۰ درصد مردم استان فرایند دریافت کارت آن‌ها انجام شده است.

او با اعلام این خبر که کارت‌های ملی قبلی همه باطل شدند، عنوان کرد: از اول خردادماه کارت‌های ملی قدیمی باطل شده است و مردم برای دریافت خدمات دولتی باید کارت ملی هوشمند ارایه دهند گفتنی است که در سال گذشته برای راحتی کار مردم در تغییر کارت‌های ملی قدیمی به هوشمند طرح میز خدمت به‌صورت خانه به خانه را در استان کرمان اجرا کردیم.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان راه‌اندازی ۹۰ دفتر پیشخوان دولت، ایجاد ۴۰۰ اشتغال از اقدامات سازمان ثبت احوال استان کرمان در سال ۹۷ برشمرد و افزود: مردم در کرمان در کمترین زمان ممکن و در نزدیک‌ترین محل سکونتشان خدمات ثبت احوال دریافت می‌کنند و اینکه تا کنون برخی‌ها هنوز کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند از کاهلی خودشان است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و بحث وارد نشدن کارت‌های خام هوشمند به کشور نیز بیان کرد: این تحریم‌ها در مقطعی بر روی صدور کارت‌های هوشمند در کشور تاثیر گذاشت، اما بلافاصله با تدابیر صورت گرفته در کشور، توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی این کارت‌های خام تولید شد و هم اکنون سری جدید این کارت در کشور عرضه می‌شود، بنابراین در این مورد دیگر مشکلی وجود ندارد.

زین‌الصالحین با تاکید برآنکه تا اول مهرماه آخرین فرصت دریافت کارت ملی هوشمند است، تصریح کرد: در مناطق جنوبی استان به‌خوبی مردم همکاری کرده‌اند به‌طورمثال در شهرستان کهنوج ۱۴۰ درصد کار صدور انجام شده و روستا‌ها کار صدور کارت ملی هوشمندشان انجام داده‌اند، اما در مراکز شهرستان‌ها حجم دریافت نکردن  کارت ملی هوشمند آن‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات عنوان کرد: ملاک رای دادن در انتخابات شناسنامه است و در احراز هویت هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز