استاندار کرمان:

باید با اصلاح ساختارهای آموزشی در فرهنگ مطالعه تحول ایجاد کرد

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۵:۲۲:۲۱
کد خبر: ۸۸۳۵۹۹
باید با اصلاح ساختارهای آموزشی در فرهنگ مطالعه تحول ایجاد کرد
استاندار کرمان با بیان اینکه مطالعه، قدرت تحلیل و پرسشگری را تقویت می کند، گفت: باید با اصلاح ساختارهای آموزشی در فرهنگ مطالعه تحول ایجاد کرد تا فرهنگ مطالعه در کشور گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی به تاثیر کنکور در نظام آموزشی هم اشاره کرد و گفت: نظام آموزشی بیشتر به اندوختن داده ها توجه می کند در حالیکه باید قدرت تحلیل و پرسشگری را به جای حفظ کردن پرورش دهیم تا مطالعه کتاب های غیردرسی مفید نیز رونق گیرد.

استاندار کرمان بابیان اینکه امروزه مطالعه، یک گزینه برای انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است مدیران استان را به حمایت از فرهنگ کتابخوانی دعوت کرد.

وی از حضور کارکنان استانداری کرمان در ساعت مطالعه تقدیر و تصریح کرد:  پژوهش ها نشان می دهد کارمندانی که اهل مطالعه مفید هستند در کار و زندگی موفق ترند.

فدائی که ساعت مطالعه را در استانداری کرمان راه اندازی کرده است و در این طرح در کنار کارمندان استانداری به مطالعه کتاب این طرح می پردازد در عین حال خواستار نگاه تخصصی به حوزه مطالعه شد و گفت: استفاده ازتجربه های موفق در داخل و خارج از کشور و توجه به نیاز مخاطبان به گسترش فرهنگ مطالعه کمک می کند.

استاندار کرمان بابیان اینکه دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث ایجاد دسترسی وسیع به اطلاعات مختلف شده است افزود: شهروندان لازم است توانایی گزینشگری و انتخاب محتوای مفید را داشته باشند و این توانایی از الزامات عصر کنونی است.

کارکنان استانداری از 23 خرداد 98 در قالب طرح استاندار کرمان ساعت ابتدایی اداری صبح های پنجشنبه به مطالعه می پردازند.

 

نظر شما