رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

منتظر جوانان خلاق و کارآفرین هستیم

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۱۰:۲۲:۵۴
کد خبر: ۸۸۴۰۹۰
منتظر جوانان خلاق و کارآفرین هستیم
رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه این مجموعه بیش از 100 سال گذشته مورد وثوق جامعه اقتصادی استان بوده است، گفت: سال ها به شیوه سنتی حضور تجار و فعالان اقتصادی توانمند را در اتاق شاهد بودیم که از این پس ضمن استفاده از تجربیات بزرگان اقتصاد استان، منتظر جوانان خلاق، ایده پرداز و کارآفرین هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب زاده در آئین اختتامیه دوره اول فعالیت مدرسه فصلی خلاقیت و ایده پردازی کرمان، افزود: پرورش خلاقیت و ایده پردازی در دانش آموزان موجبات رشد و توسعه جامعه را فراهم می‌آورد که خوشبختانه والدین درک خوبی نسبت به این مهم دارند. وی ادامه داد: امیدواریم با آموزش های ارائه شده در مدارس ایده پردازی و خلاقیت، دیدگاه دانش آموزان نسبت به جامعه تغییر کند و صرفا به فکر تحصیل نباشند بلکه به ایجاد اشتغال و کارآفرینی، ثروت آفرینی، حل مسائل جامعه و کشف ایده ها نیز بیندیشند و بپردازند.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: پژوهش ها نشان می دهد افراد دارای مهارت، 22 درصد شانس بیشتری برای کسب شغل نسبت به افراد معمولی دارند. رئیس اتاق کرمان اضافه کرد: گفته می شود 48 درصد دانشجویان دانش آموخته دانشگاه شهید باهنر کرمان مشغول به کار می شوند در حالی که اگر بتوانیم با آموزش مهارت های لازم این آمار را به 70 درصد برسانیم بسیاری از مشکلات اشتغال در استان حل خواهد شد. وی ادامه داد: تاکنون دانش آموزان مدارس نواحی یک و دو آموزش و پرورش کرمان و مدارس شهرستان های جیرفت و عنبرآباد پس از مرحله گزینش به مدارس خلاقیت و ایده پردازی راه یافته‌اند که امیدواریم با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان و بنیاد نخبگان کرمان بتوانیم این موضوع را در سطح استان پوشش دهیم.

گفتنی است دوره نخست فعالیت این مدارس در پاییز سال گذشته آغاز شد که پس از برگزاری آزمون، 11 هزار دانش آموز پایه هشتم، نهم و متوسطه اول بر اساس تفکر واگرا ارزیابی شدند که در نهایت 80 دانش‌آموز در کارگاه هایی با عناوین مشاهده و ایده پردازی، توفان ذهنی، ارتباط موثر، سنجش خلاقیت و حلقه کندو و کاو، آموزش های لازم را در این مدارس فرا گرفتند. همچنین فعالیت مدارس خلاقیت و ایده پردازی در شهرستان های شهربابک، سیرجان و رفسنجان نیز آغاز شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز