جلوگیری از ۳۰ مورد ساخت و سازغیرمجاز درجاده‌های استان کرمان

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۱۰:۲۶:۴۲
کد خبر: ۸۸۴۱۰۳
جلوگیری از ۳۰ مورد ساخت و سازغیرمجاز درجاده‌های استان کرمان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، حفظ و صیانت از حریم راه های استان را یکی از وظایف ذاتی دستگاه محل خدمت خود اعلام کرد و گفت: کارشناسان اداره حریم و ایمنی راههای این اداره کل از ابتدای سالجاری از 30 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم قانونی راهها جلوگیری نموده اند و باحدود 1000 ساعت گشت حریم، نسبت به شناسایی و جمع آوری 800 مورد تابلوی غیرمجاز اقدام نموده اند.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی در گفت‌وگو با برنا با اشاره به این مطلب که از اول امسال  10 مورد درختکاری غیرمجاز  جمع آوری شده افزود:  با اخذ دستور قضایی، 17 مورد ساخت ساز غیر مجاز در حریم راههای استان تخریب گردیده، استان ما  از نظر طول راههای شریانی، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و  اداره کل راهداری و حمل و نقل استان  مسئولیت نگهداری 6 هزارو 650 کیلومتر راه تحت حوزه  و حدود 6هزار و 800 کیلومتر راه روستایی را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: قلع و قمع تابلوهای غیرمجاز، منظر آرایی، شستشوی علائم و تابلوهای ایمنی، شانه سازی، لکه گیری رویه راه ها، تخلیه قنوها، نگهداری از ابنیه و تونلها، حذف اختلاف سطح در جاده ها، ریزش برداری از حریم راه ها و ... را از جمله عملیات مستمر و در حال اجرای همیشگی راهداران است.

 وی اظهار داشت: راهداران ، حریم جاده  را خط قرمز همیشگی خود می دانند و هرگونه تجاوز به حریم را به دقت دنبال نموده و در راستای حذف آن از طریق قوانین و مقررات و هماهنگی با دادستان و نیروی انتظامی اقدامات لازم را به عمل می آورند.

  وی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه ها را از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات جاده ای دانست و افزود: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی و امکان بروز تصادف های با ضریب شکنندگی و صدمه بالا است که جلوگیری از تجاوز به حریم راه ها علاوه بر آرامش بصری برای کار برون جاده ای موجب افزایش ایمنی و کاهش شدت سوانح رانندگی می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز