کاهش ۱۸درصدی وقوع قتل در جنوب استان کرمان

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۲۰:۳۱:۳۹
کد خبر: ۸۸۴۳۸۱
کاهش ۱۸درصدی وقوع قتل در جنوب استان کرمان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از کاهش 18 درصدی قتل در جنوب و 17 درصدی در شرق استان کرمان در 4 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدباقر اسلامی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان   با اشاره به این مطلب که از سال 96 جنوب و شرق استان از نظر جرائم خشن مورد پایش جدی قرار گرفته است، گفت: برنامه پیشگیری از خشونت در مناطق جنوب و شرق استان، برگزاری همایش پیشگیری از خشونت و امضای میثاق نامه امنیت و عدالت پایدار با سران طوایف از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز همچنان همایش پیشگیری از خشونت برقرار است و اینگونه نبوده است که یک همایش برگزار و تمام شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات انجام شده در راستای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار، تهیه پیش نویس این میثاق نامه، تهیه بانک اطلاعاتی از سران طوایف، معتمدین و متنفذین مناطق جنوب و شرق استان، برنامه ریزی برای برگزاری گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان،

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در هفت محور پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی، همکاری با دستگاه قضائی، ترویج عقاید دینی، شرایط و چگونگی ازدواج، حفظ حرمت خانواده، رعایت حقوق کودکان و بهره برداری از منابر و مجالس دینی و مذهبی تدوین و اجرائی شده است.

اسلامی  با اشاره به این مطلب که میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در آذرماه 96 به امضای مخاطبان و مسئولان استانی رسیده است، گفت: از سال گذشته تاکنون 5 هزار نفر از مردم جنوب و شرق استان، آموزش تکنیک های صلح و سازش را فرا گرفته اند.

وی ادامه داد: کاهش 18 درصدی قتل در جنوب و 17 درصدی در شرق در 4 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از جمله نتایج اجرای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار بوده است.

وی با تاکید بر این مطلب که در  28 شهریورماه امسال سومین همایش پیشگیری از خشونت در شهرستان عنبرآباد برگزار خواهد شد، اظهارداشت: از سال 1396 تاکنون یک هزار و 555 پرونده در سیستم قضائی در جنوب و شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز با تاکید بر لزوم اجرای قانون در زمینه ساماندهی افرادمعتاد  کارتن خواب، گفت: سازمان های متولی از جمله شهرداری، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و .... باید به وظایف خود در این حوزه توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از ساختمان های نیمه تمام، املاک تاریخی و قدیمی مخروبه به محل تجمع و پاتوق معتادان تبدیل شده است و همسایه های این مکان ها نگران هستند و امنیت روانی ندارند که در این رابطه هر سازمان متولی باید برای ساماندهی این وضعیت پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تبلیغات زودهنگام انتخابات آغاز شده است، گفت: برنامه های پیشگیرانه نیز بر این اساس زودتر از زمان تعیین شده، آغاز شود

 

نظر شما