رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

توسعه پایدار استان گفتمان غالب رسانه‌ها باشد

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۲:۳۰:۳۱
کد خبر: ۸۸۴۶۶۵
توسعه پایدار استان گفتمان غالب رسانه‌ها باشد
رئیس اتاق بازرگانی کرمان ضمن تبریک روز خبرنگار از رسانه ها درخواست کرد توسعه پایدار استان را به عنوان گفتمان غالب و مطالبه عمومی دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهدی طبیب‌زاده در همایش بزرگداشت روز خبرنگار در اتاق کرمان، افزود: فضای کسب و کار استان مناسب نیست که امیدواریم رسانه ها کمک کنند تا این مهم به عنوان زیربنای توسعه و تولید روز به روز بهبود یابد. وی در ادامه شهادت شهید صارمی را نشان دهنده سختی کار خبرنگاران عنوان و بیان کرد: مسئولان مربوطه سخت و زیان آور بودن خبرنگاری را با جدیت دنبال کنند.

طبیب زاده، با اشاره به اینکه از نظر ما هر روز، روز خبرنگار است زیرا هر روز خبر وجود دارد، تصریح کرد: نقش خبرنگاران در توسعه و اقتصاد یک جامعه بسیار پر رنگ است و انتظار توسعه یافتگی یک جامعه بدون خبر، خبرنگار و آگاهی، انتظار بیهوده‌ای خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان، با تاکید بر اینکه توسعه فیزیکی هر جامعه و منطقه بدون توسعه ذهن و بینش اتفاق نمی‌افتد، اظهار کرد: برای توسعه ابتدا باید وارد خبر شد زیرا آگاهی بخشی، محصول خبر و حرفه خبرنگاری است. وی از خبرنگاران درخواست کرد از گسترش جدال ها و درگیری های سطحی، لفظی و تنزل یافته جلوگیری و مدیران و مسئولان نیز منبع خبرهایی باشند که رسانه ها با ایفای نقش خود به توسعه استان کمک کنند. طبیب زاده، ادامه داد: اتاق کرمان با صراحت، شجاعت، شفافیت و با پشتوانه کارشناسی خود می تواند منبع بسیاری از خبرهای خوب باشد که با انتشار آنها می توان شاهد اخذ تصمیمات صحیح باشیم.

در ادامه این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، از فعالیت ۳۸۰ رسانه در این استان خبر داد و گفت: رسانه‌ ای که نتواند ماموریت خود را انجام دهد به رسالت خود عمل نکرده است. محمدرضا علیزاده، با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات پیش روی خبرنگاران، نگرانی ‌های صنفی آنهاست، افزود: فعالان رسانه بیشترین سختی را تحمل می‌کنند که اگر عشق به این حرفه نباشد، ممکن نیست. وی تصریح کرد: بخشی از مسائل به نوع تعامل خبرنگاران با جامعه و نگاهی که مدیران نسبت به رسانه ‌ها دارند، بر می‌گردد که در این رابطه نهادهای دولتی می‌توانند به مطبوعات کمک کنند.

در ادامه این همایش استاد علوم ارتباطات و پیشکسوت روزنامه نگاری، با تاکید بر اینکه مسئولان با حمایت از اطلاع رسانی و دانش افزایی رسانه ها به توسعه پایدار کمک کنند، گفت: رسانه هم باید به تکنیک هایی مجهز شود که با استفاده صحیح از موضوعات، زغال را به الماس تبدیل کند. فریدون صدیقی افزود: مدیران برای حفظ رسانه کمک کنند زیرا این حوزه با دانش افزایی، یکی از مولفه های اساسی توسعه محسوب می شود که به آن اهمیت داده نشده است.

گفتنی است، بیان مشکلات خبرنگاران، اجرای برنامه‌های طنز و تجلیل از 7 پیشکسوت رسانه از دیگر برنامه های این همایش بود که با همکاری اتاق کرمان و خانه مطبوعات استان برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز