در سفر استاندار کرمان به رفسنجان صورت گرفت؛

افتتاح سه پروژه کشاورزی و عمران شهری/ بازدید از پروژه های مختلف صنعتی و عمرانی

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۵:۱۰:۱۵
کد خبر: ۸۸۴۸۱۹
افتتاح سه پروژه کشاورزی و عمران شهری/ بازدید از پروژه های مختلف صنعتی و عمرانی
استاندار کرمان در سفر به شهرستان رفسنجان، سه طرح آبیاری تحت فشار 83هکتاری کبوترخان، میدان گفتگو و گذر فرهنگی و گردشگری شهر رفسنجان را با اعتبار 9 میلیارد تومان افتتاح و از پروژه های مختلف صنعتی و عمرانی و همچنین مهمانشهر اتباع رفسنجان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی امروز چهارشنبه همراه با جمعی از مدیران استان با هدف افتتاح و بازدید از پروژه های مختلف صنعتی، کشاورزی و عمرانی وارد شهرستان رفسنجان شد و مورد استقبال نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس و فرماندار این شهرستان قرار گرفت.

استاندار کرمان در اولین برنامه این سفر با حضور در دهستان کبوترخات، مجموعه آبیاری تحت فشار 83 هکتاری به مالکیت خانم نظری را با اعتبار یک میلیارد تومان افتتاح کرد.

بنا به این گزارش، این پروژه از سال 96 با اختصاص 830 میلیون تومان اعتبارات دولتی و 200 میلیون اعتبار بخش خصوصی شروع شده است و امروز با حضور استاندار کرمان به بهره برداری رسید.

استاندار کرمان همچنین اولین میدان گفتگوی شهری و اولین گذر فرهنگی و گردشگری استان را در شهر رفسنجان افتتاح کرد.

بنا به گفته شهردار رفسنجان، برای افتتاح این پروژه ها مبلغی حدود 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

براساس این گزارش، استاندار کرمان در ادامه سفر به شهرستان رفسنجان، از شرکت کاشی الماس کویر بازدید و بر لزوم تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای صنعتی در استان تأکید کرد.

بنا به گفته مسئولین کارخانه کاشی الماس کویر، این کارخانه با تولید سالیانه حدود 7 میلسون متر مربع کاشی، زمینه اشتغال مستقیم 550 نفر را فراهم کرده است و حدود 50 درصد محصول خود را به کشورهای عراق، پاکستان، شمال آفریقا و آسیای میانه صادر می کند.

  این کارخانه در زمینی به مساحت 28 هزار متر مربع و با صرف هزینه ای حدود 300 میلیارد تومان ساخته شده است

 و با شروع فعالیت این واحد تولیدی، 100 نفر به صورت مستقیم و حدود 300 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

بر پایه این گزارش، استاندار کرمان و هیأت همراه همچنین با حضور در مجموعه خیرساز خجسته آگاه، از بخش های مختلف آن بازدید کردند. این مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی برای بانوان ساخته شده است.

فدائی در ادامه برنامه های خود در سفر به رفسنجان، از مجموعه بزرگ مهمانشهر اتباع این شهرستان بازدید و ضمن تشکر از خدمات ارائه شده توسط مسئولین، بر لزوم همکاری کشور افغانستان در زمینه بکارگیری اتباع افغانی تحصیلکرده فارغ التحصیل در ایران تأکید کرد.

مدیر کل اتباع استان در حاشیه این بازدید با اشاره به انواع خدمات ارائه شده در زمینه آموزشی، بهداشتی و رفاهی به اتباع در این مجموعه اظهار داشت: حدود 5800 نفر در این مجموعه به صورت رسمی ساکن هستند و از 37 خانواده شهید افغانی استان، 35 خانواده شهید در این مهمانشهر ساکن هستند.

حمید شمس الدینی با اشاره به تخصیص 50 هزار تومان بن ارزاق به ازای هر نفر ساکن مهمانشهر افزود: با هدف ارائه خدمات بهینه به اتباع، 94 باب مغازه و 205 واحد مسکونی در این مهمانشهر در حال احداث است و کل مجموعه به صورت شورای خودگردان از اهالی اتباع اداره می شود.

بازدید از باند دوم جاده در حال احداث نوق - رفسنجان از دیگر برنامه های استاندار کرمان در این سفر بود.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، فدائی ناهار را میزبان جمعی از جانبازان قطع نخاع رفسنجان است و ضمن دیدار با آن ها، شنونده گفتگو و مسائل و مشکلات آنان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز