ارائه گواهی " دندان عاری از پوسیدگی" برای ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم الزامی است

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۵:۱۷:۵۰
کد خبر: ۸۸۵۹۰۸
ارائه گواهی  دندان عاری از پوسیدگی برای ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم الزامی است
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: ارائه گواهی دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم الزامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ماشاالله میرزا حسینی با اعلام این خبر، افزود: به دنبال اجرای موفق طرح عاری از پوسیدگی دندان پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی گذشته و به استناد توافقنامه همکاری های مشترک برنامه سلامت دهان و دندان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که از دستاوردهای این اقدامات کاهش شاخص پوسیدگی دندان در دانش آموزان دوازده ساله می باشد طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی پایه هفتم دوره متوسطه اول در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۸ باید گواهی دهان و دندان عاری از پوسیدگی را از مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان دریافت یا مطابق با نظر والدین از مراکز خصوصی دریافت و به مدرسه محل تحصیل ارائه نمایند.

میرزاحسینی افزود: با توجه به فعالیت مراکز بهداشتی مذکور تا پایان آذرماه ۹۸ دانش‌آموزانی که به هر دلیل خدمات مورد نظر را دریافت ننموده اند، می بایست برگه عاری از پوسیدگی دندان را تا قبل از انقضای مهلت یادشده به مدرسه محل تحصیل تحویل نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان پایه هفتم دوره متوسطه اول را از اهداف کلی این طرح عنوان کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان پایه هفتم دوره متوسطه اول در زمینه سلامت دهان و دندان و افزایش  تعداد دانش آموزان پایه هفتم دوره متوسطه اول که بر اساس بسته خدمتی تعریف شده فاقد مشکل دهان و دندان شده‌اند از اهداف اختصاصی این طرح می باشد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات سلامت دهان و دندان به دانش آموزان بر اساس بسته خدمتی ذکر شده، در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در قالب تفاهم نامه برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی، رایگان انجام می شود، اظهارداشت: تشخیص دانش آموزان شهری بی بضاعت برای دریافت خدمات رایگان بر عهده معاونت محترم بهداشتی وزارت بهداشت می باشد و لازم است ارائه خدمات جهت اقدام بعدی در سامانه حتماً گردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز