معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان در گردهمایی آزادگان سراسر استان:

آزادگان نماد مقاومت، شجاعت و عاملان به صفات اخلاقی نیکو هستند

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۵:۳۹:۰۴
کد خبر: ۸۸۵۹۳۶
آزادگان نماد مقاومت، شجاعت و عاملان به صفات اخلاقی نیکو هستند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: آزادگان با تحمل اسارت، شکنجه، دوری ها و ناملایمات متعدد؛ نماد شجاعت، مقاومت و صبر برگرفته از فرهنگ عاشورا و الگوی حضرت زینب(س) هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد صادق بصیری در گردهمایی آزادگان سراسر استان بمناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز میهن اسلامی به کشور با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) افزود: امام هادی(ع) می فرمایند"خَیْرٌ مِنَ الْخَیْرِ فَاعِلُهُ وَ أَجْمَلُ مِنَ الْجَمِیلِ قَائِلُهُ وَ أَرْجَحُ مِنَ الْعِلْمِ حَامِلُهُ وَ شَرٌّ مِنَ الشَّرِّ جَالِبُهُ وَ أَهْوَلُ مِنَ الْهَوْلِ رَاکِبُهُ انجام دهنده ی کار خیر از کار خیر بهتر است، گوینده ی کلام زیبا از خود کلام زیبا زیباتر است، حامل عمل از خود عالم بالاتر است، فاعل کار بد بدتر از کار بد است و فاعل کار وحشتناک از کار وحشتناک خود وحشتناک تر است."

وی در تشریح این روایت تصریح کرد: صفات خوب و بد و کارهای پسندیده و ناپسند، در عمل و رفتار انسان ها تجلی و تجسّم پیدا می کنند و اگر افراد نباشند، خوبی و بدی و کار نیک و بد، در بیرون وجود ندارد. مثلاً شجاعت و سخاوت خوب است، ولی بدون رفتار یک شجاع و بخشنده در بیرون وجود نمی یابد.

معاون سیاسی استاندار کرمان اظهار داشت: آزادگان در واقع مصداق فاعلان این حدیث امام هادی علیه السلام هستند که تمام صفات حسنه از جمله شجاعت، صبر، مقاومت و ایثار را به صورت عملی به همگان نمایش دادند و ضمن تحمل ناملایمات با تأسی گرفتن از حضرت زینب(س)، جز زیبایی چیزی ندیدند و روایت نکردند.

بر پایه این گزارش، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز  در این گردهمایی گفت: استان کرمان با دارا بودن 1259 آزاده سرافراز، خدمات و ایثارگری های بسیاری در دوران دفاع مقدس برای دفاع از کشور کرده است و وجود 18 نفر کرمانی در میان آن 23 نفر معروف دوران اسارت، نشانه ای از قهرمان پروری دیار کریمان دارد.

احمد گروئی افزود: آزادگان استان کرمان در دوران دفاع مقدس از سه ماه تا بیش از ده سال اسارت را تحمل کرده اند و مقاومت آن ها برگرفته از الگوی حضرت زینب(س) در حادثه کربلا است که بعد از تحمل مشقت های بسیار فرمود" ما رأیت الا جمیلا".

وی با اشاره به سختی های بسیار زیاد دوران اسارت اظهار داشت: عزت امروز ایثارگران همان وعده خداوند در قرآن است که می فرمایند" ما عزت خود را شامل هر کس بخواهیم می گردانیم" و امروز آزادگان ما سرافرازانه از امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون آمدند.

به گزارش روابط عمومی استانداری، گردهمایی آزادگان سراسر استان بمناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز میهن اسلامی به کشور ظهر امروز شنبه 26 مردادماه در مجتمع فرهنگی و تفریحی هزاردستان ماهان و به میزبانی استاندار کرمان برگزار شد.

 

نظر شما