فرمانده انتظامی استان کرمان:

مقابله با مفاسد در فضای مجازی با جدیت بیشتری دنبال می‌ شود

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۵:۰۴:۳۴
کد خبر: ۸۸۶۴۷۷
مقابله با مفاسد در فضای مجازی با جدیت بیشتری دنبال می‌ شود
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه پیش‌بینی و پیشگیری و مقابله با مفاسد اخلاقی در جامعه و فضای مجازی نیز در استان در حال انجام است گفت: توسعه‌ پلیس هوشمند در استان کرمان را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت روز خبرنگار و پاسداشت جایگاه شهدای رسانه که منزلت خبرنگاری را بسیار والا کرده است اظهار کرد: اصحاب رسانه معلمان جامعه هستند و درس ایثار و مقاومت را به جامعه و حتی ملل دیگر آموختند.

وی با بیان اینکه گسترش شبکه‌های مجازی مقوله امنیت ‌را وسیع‌تر‌ و پیچیده‌تر کرده گفت: در شرایط امروز جامعه رسانه‌ها بسیار تاثیرگذار بوده و نقش زیادی در روشنگری افکار عمومی ایفا می‌کنند. فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه ‌در این شرایط آسیب‌ها و جرائم پر‌ و بال پیدا می‌کنند گفت: رسانه‌ها در این شرایط با هشدارهای درست و با اطلاع‌رسانی به‌موقع می‌توانند در کاهش جرم بسیار خوب عمل کنند.

وی با بیان اینکه‌ اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌ها را در زمان دفاع مقدس و بعد از آن شاهد بودیم عنوان کرد: بخشی از موفقیت نظام در این چهل سال را مدیون رسانه‌ها هستیم و در گام دوم انقلاب نیز رسانه‌ها می‌توانند بسیار موثر عمل کنند.

ناظری با اشاره به اینکه امروز دشمن خانواده‌ها و جوانان ما را نشانه گرفته است گفت: دشمن با کج‌روی‌هایی و ناهنجاری‌هایی که در جامعه رواج می‌دهد خواستار نابودی جامعه است.

وی در ادامه گفت: شهدا و ایثارگران رفتند تا جامعه و کشور از حملات دشمن ایمن بماند و امروز رسالت و وظیفه‌ ما و اصحاب رسانه است که جامعه را از ناهنجاری‌ها دور نگه داریم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه امروز عزت و اقتدار جامعه‌ رسانه‌ای کشور ناشی از سرعت خوب، امانت‌داری و انتقال اخبار صادقانه ‌است بیان کرد: در موارد مختلف از جمله مسائل امنیتی اگر بسیاری از بزهکاران بالفعل و بالقوه کیفر قانونی و مجازات خود را بدانند به سمت جرم نمی‌روند و اطلاع‌رسانی در این مورد از اقدام مشترک پلیس و اصحاب رسانه است. وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید فرهنگ قانون‌پذیری را در میان مردم و جوانان گسترش و نهادینه بکنند افزود: آنچه مهمتر از مقابله است انجام اقدامات پیشگیرانه است که خبرنگاران در این امر بسیار می‌توانند در تبیین عوامل جرم و تشریح ابعاد جرم نقش کلیدی داشته باشند.ناظری با اشاره به اینکه حضور به موقع خبرنگاران و اطلاع‌رسانی‌ دقیق و به موقع بسیار مهم است گفت: اما در ادامه تکرار و پرداختن به جرم ممکن است به مرور زمان قبح‌ آن را بریزد و برای افرادی عادی شود و مشکلاتی را ایجاد کند

وی با بیان اینکه پلیس ویترین نیروهای مسلح و نیروهای مسلح ویترین نظام هستند عنوان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی در رابطه با دانش‌آموزان از امروز باید کلید بخورد تا اول مهر و در طول سال تحصیلی مشکلی نداشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه خبرنگاران پل مستحکم ‌و امین میان مردم و ناجا بعد از انقلاب اسلامی شده‌اند گفت: اگر امروز پلیس در قلب مردم جای دارد تاثیر کار رسانه‌هاست و امروز رسانه‌ها سربازان خط مقدم جنگ نرم هستند.

وی با بیان اینکه ‌در حال نزدیکی به ماه محرم هستیم و شاهد حضور دسته‌های عزاداران حسینی که عمدتا جوان هستند بیان کرد: می‌توانیم قانون‌پذیری را در این ایام میان قشر جوان نهادینه کنیم.

ناظری با اشاره به اقدامات پلیس در استان کرمان عنوان کرد: توسعه و ارتقا یگان‌های عملیاتی و پاسگاه‌های پلیس، مقابله با قاچاق کالا و ورود و خروج مواد مخدر و مقابله با سرقت‌های خرد و کلان از جمله اقدامات پلیس در استان کرمان است.وی با بیان اینکه ترویج ارتقا نظم و کاهش تصادفات رانندگی از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در استان است افزود: در چهار ماهه نخست سال در تصادفات برون‌شهری 14 درصد کاهش داشتیم اما هنوز کافی نیست.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه پیش‌بینی و پیشگیری و مقابله با مفاسد اخلاقی در جامعه و فضای مجازی نیز در استان در حال انجام است گفت: توسعه‌ پلیس هوشمند در استان کرمان را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال حدود 26 درصد کشفیات مواد مخدر در استان کرمان افزایش پیدا کرده است که قریب 40 تن مواد مخدر را تشکیل داده است عنوان کرد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم 10 رویکرد جهانی را مد نظر داریم.

ناظری با اشاره به اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم در حوزه بازار کرمان اقدامات پلیسی و بازدارنده انجام شده است افزود: نصب دوربین‌های جدید و تقویت دوربین‌های موجود از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه 26دستگاه در حوزه عفاف و حجاب دخیل هستند گفت: پلیس در این مورد اقدامات لازم را انجام می‌دهد و با متخلفان برخوردهای لازم را انجام خواهد داد.

در این جلسه سرهنگ کوروش احمدیوسفی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه بخشی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون اقدامات اصحاب رسانه است اظهار داشت: خبرنگاران در جبهه آگاهی‌بخشی جامعه هستند و اقدامات جاهلانه‌ دشمن در جنگ نرم را خنثی می‌کنند.وی با بیان اینکه بازوی‌ آگاهی‌بخشی جامعه خبرنگاران هستند و منظور از جامعه مردم، نهادها و ... است افزود: خواستار این هستیم که خبرنگاران مطالبه‌گر باشند و در حوزه پلیس جرم‌شناسی کنند تا با کمک خبرنگاران بتوانیم جرم را ریشه کن کنیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر خبرنگاران همواره در کنار پلیس بوده‌اند و کمک‌های لازم را انجام داده‌اند گفت: رویکرد خبرنگاران همواره پیشگیرانه بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز