سه مرکز غیرمجاز عرضه سموم،بذر و لوازم کشاورزی در فاریاب پلمب شد/کشف و توقیف بیش از نیم تن سم، بذر و کود شیمیایی تاریخ گذشته و غیر استاندارد

۱۳۹۸/۰۵/۲۹ - ۰۲:۳۲:۰۰
کد خبر: ۸۸۶۹۸۹
سه مرکز  غیرمجاز عرضه سموم،بذر و لوازم کشاورزی در فاریاب پلمب شد/کشف  و توقیف بیش از نیم تن سم، بذر و کود شیمیایی تاریخ گذشته و غیر استاندارد
رئیس حوزه قضائی فاریاب از پلمب سه مرکز غیرمجاز فروش و عرضه سموم،بذر و لوازم کشاورزی در فاریاب خبر داد و گفت: پذیرفتنی نیست یک واحد صنفی با این درجه اهمیت به مدت زیادی بدون مجوز فعالیت نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا سالاری به همراه کارشناسان اداره جهاد کشارزی در پایان بازدید سرزده  از فروشگاه لوازم کشاورزی در فاریاب اظهار داشت: سه مرکز فروش لوازم کشاورزی و عرضه سموم کشاورزی بدلیل نداشتن مجوز های قانونی و فعالیت غیرمجاز پلمب گردیدند.

این مقام قضائی با بیان اینکه طبق قانون واحدهای صنفی عرضه سموم کشاورزی بایستی دارای کارشناس فنی مربوطه باشند،گفت:متاسفانه هیچ کدام از این سه مرکز کارشناس فنی نداشتند.

وی اعلام کرد:در این بازدید بالغ بر نیم تن سم تاریخ مصرف گذشته وغیر استاندارد و سایر لوازم کشاورزی از قبیل بذر و کود شیمیایی  تاریخ گذشته  کشف و با دستور قضائی تحویل سازمان جهاد کشاورزی گردید .

رئیس دادگاه شهرستان فاریاب عنوان کرددر این رابطه و به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی برای هر سه مرکز فروش غیرمجاز سموم و لوازم کشاورزی در فاریاب تشکیل پرونده شده است .

این مقام قضائی هشدار داد:با توجه به اهمیت موضوع و ارتباط مستقیم فعالیت این فروشگاه ها بر سلامت مردم ،مسئولان جهاد کشاورزی بایستی نظارت های لازم را بیشتر اعمال نمایند و پذیرفتنی نیست یک واحد صنفی با این درجه اهمیت  به مدت زیادی بدون مجوز فعالیت نماید.

وی افزود:ضرورت دارد کشاورزان نیز هنگام خرید بذر، سموم کشاورزی دقت لازم را بعمل آوردند و به توصیه های کارشناسان فنی ومتخصص این حوزه توجه نمایند

رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب خاطرنشان کرد :در راستای حفظ حقوق عامه این بازدیدها بصورت سرزده ادامه خواهد داشت و با متخلفین بصورت قاطع و قانونی برخورد خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز