دبیر انجمن زغالسنگ ایران:

زغالسنگ کرمان از نظر کمی و کیفی در منطقه بی رقیب است

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۲۳:۳۰:۰۰
کد خبر: ۸۸۷۰۰۷
زغالسنگ کرمان از نظر کمی و کیفی در منطقه بی رقیب است
دبیر انجمن زغالسنگ ایران با بیان اینکه زغالسنگ در ایران با نام کرمان آغاز می شود، گفت: استان کرمان 40 سال بزرگترین حوزه زغال ایران بوده که اگر آن دوران باشکوه ادامه می یافت می توانست باز هم جایگاه خود را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سعید صمدی، با تاکید بر اینکه زغالسنگ کرمان از نظر کمی و کیفی در منطقه بی رقیبب است، به بیان مشکلات و مسائل زغالسنگ کرمان پرداخت و ادامه داد: پرداخت 4 درصد حق بیمه مضاعف برای هر کارگر40 تا 50 میلیون تومان هزینه در بر دارد که 85  تا 90 درصد کارگران فعال در معادن زغالسنگ کرمان مشمول این قانون می شوند که بار مالی سنگینی در پی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حق کارگران، بازنشسته شدن پس از 20 سال است و از سوی دیگر کارفرمایان توان پرداخت این هزینه زیاد را ندارند، پیشنهاداتی در این حوزه مطرح می شود که می توان به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و با زمان بازپرداخت طولانی مدت و همچنین دریافت 4 درصد حق بیمه مضاعف در پایان هر ماه برای جلوگیری از مشکلات این چنینی در آینده اشاره کرد. صمدی، ادامه داد: راه حل دیگر برای رفع این مشکلات، بهره گرفتن از حقوق دولتی معادن برای جبران بدهی های حوزه زغالسنگ به تامین اجتماعی است که با پیگیری های جدی و لازم امکان وصول بخشی از این بدهی فراهم است.

 دبیر انجمن زغالسنگ ایران، افزود: پرداخت نشدن به موقع مطالبات بخش خصوصی از سوی ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها خریدار زغالسنگ کرمان، همراهی نکردن برخی دستگاه های استان برای استفاده از معافیت مالیاتی مربوط به واحدهای معدنی نقاط کمتر توسعه یافته و بخشودگی جرائم تامین اجتماعی مالکان و بهره برداران معادن زغالسنگ از سایر مشکلات است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز