کرمان سال گذشته جزو استان‌های سبز کشور

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۱۸:۱۱:۳۷
کد خبر: ۸۸۷۹۷۸
کرمان سال گذشته جزو استان‌های سبز کشور
مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کرمان ن با ارائه گزارش تحلیلی تصادفات سه ماه اول سال 98 بیان داشت: با همت صورت گرفته در کمیسیون ایمنی راه‌ها، کرمان سال گذشته جزو استان‌های سبز بوده و 23 نفر کاهش تلفات جاده‌ای را داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدعلیخانی با بیان اینکه استان کرمان در مجموع با 6 هزار 629 کیلومتر راه‌ اصلی و فرعی، رتبه دوم کشوری را دارد، گفت: در سه ماهه ابتدای امسال 31 میلیون تن کالا از مبدا استان کرمان حمل شده که 10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی افزود: متوسط کشوری افزایش کالاهای حمل شده چهار درصد است و مقایسه آمار کشوری و استان کرمان نشان می‌دهد که جاده‌های ما در معرض تردد و در نتیجه خرابی بیشتری قرار دارند.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان کرد: امسال دو تصادف پرتلفات در استان داشتیم که حامل اتباع بیگانه و قاچاق سوخت بودند و با 10 نفر فوتی و 9 مجروح، هفت درصد آمار تلفات استان را بالا بردند.

سیدعلیخانی خاطرنشان کرد: در 10 محور پرتلفات استان، اقدامات بیشتری صورت گرفته و عمده کاهش تلفات را نیز در این محورها شاهد هستیم، اما خطای انسانی، مهمترین عامل در تصادفات و حوادث جاده‌ای هستند.

وی به کمبود اعتبارات نیز اشاره داشت و با بیان اینکه سال گذشته 50 درصد از اعتبار استانی راهداری تخصیص پیدا کرد، گفت: امسال هم اگر نیمی از اعتبارات استانی ما تخصیص یابد، تنها 50 میلیارد تومان اعتبار خواهیم داشت که کفاف برنامه‌های راهداری را نخواهد داد.

سیدعلیخانی از مطالبه 162 میلیارد تومانی پیمانکاران راهداری شمال کرمان نام برد و اظهار داشت: سال قبل 60 میلیارد تومان قیر جذب کردیم، اما امسال با قانون بودجه 98، قیر حذف شده که در کار آسفالت تاثیر می‌گذارد.

وی ابراز داشت: راه‌های فرعی و روستایی از محل اعتبارات استانی تامین مالی می‌شود و 140 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی آنها در استان نیاز داریم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان رئیس پلیس راه استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه عامل اصلی در واژگونی خودروها و حوادث جاده‌ای سرعت بیش از حد مجاز است گفت: پلیس تمام توان خود را به کار گرفته و توانستیم با همه بضاعتمان 20 تیم را اضافه کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز