مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در امور بانوان در همایش بانوان کارآفرین استان کرمان خبر داد:

سهم ۱۰ درصدی بانوان از تاسیس و یا اداره؛ ۴۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۴:۱۰:۳۸
کد خبر: ۸۸۸۶۴۵
سهم ۱۰ درصدی بانوان از تاسیس و یا اداره؛ ۴۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور
مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در امور بانوان گفت: از مجموع 4500 شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت در سطح کشور، حدود 10 درصد توسط بانوان تاسیس و یا اداره می شوند که این آمار با تعداد فارغ التحصیلان خانم ها از دانشگاه های کشور مطابقت ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ زینب حمیدزاده در همایش بانوان کارآفرین استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال های اخیر 17 برابر شده است، افزود: بر اساس تغییرات ایجاد شده در سیستم آموزش عالی کشور، دانشگاه ها به سمت کارآفرین شدن حرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 96 فروش شرکت های دانش بنیان در کشور 60 هزار میلیارد تومان بوده که در سال گذشته به 80 هزار میلیارد تومان رسیده است و پیش بینی می شود که در سال جاری شاهد رشد 30 درصدی در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان کشور باشیم.

حمیدزاده درباره برنامه توان افزایی بانوان فناور و خلاق در معاونت علمی ریاست جمهوری نیز گفت: این برنامه در معاونت علمی با سه محور الگوسازی، توسعه زیرساخت‌ها و شبکه سازی در حال اجرا است و تاکنون استانداردهای خوب و قابل توجهی داشته است.

وی درباره توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری، گفت: معاونت علمی برای شکل دادن و توسعه این اکوسیستم تلاش مستمری دارد و برای تحقق این امر مراکز نوآوری و شتاب دهنده هایی را تاسیس کرده است.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در امور بانوان با اشاره به شکل گیری استارتاپ های موفق در کشور، گفت: برخی از این استارتاپ ها توسط بانوان اداره می شود و نقش آنها در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

حمید زاده تاکید کرد: راه اندازی مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان در استان کرمان اقدامی ارزشمند و شایسته تقدیر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز