در راستای حمایت از فقرا و زندانیان؛

طرح «رسم ابرار» در کرمان اجرا می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۴:۱۰:۱۰
کد خبر: ۸۸۸۶۵۸
طرح «رسم ابرار» در کرمان اجرا می‌شود
معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: «طرح «رسم ابرار» برای کمک به فقرا، ایتام و آزادی زندانیان در کرمان اجرا می‌شود».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلیمن عباس اسدی اظهار کرد: «به منظور گسترش ارزش‌های اسلامی و تحقق انتظارات مقام معظم رهبری در بیانیه‌ی گام دوم در خصوص گسترش معنویت و ارتقاء وحدت امت اسلامی، طرح «رسم ابرار» در استان کرمان اجرا می‌شود».

وی افزود: «در این طرح با هدف الگوبرداری و ترویج سیره‌ی امیرالمومنین (ع) و خانواده‌ی مکرم ایشان به صورت گرفتن سه روز روزه و بخشش افطاری آن به فقیر، یتیم و اسیر با همکاری نهادها و سازمان‌های مربوطه اجرا می‌شود».

اسدی با اشاره به این‌که در سوره‌ی انسان (دهر) به تفصیل اوصاف ابرار (نیکوکاران) و نعمت‌های خداوند برای محسنین مطرح شده است، تاکید کرد: «قریب به اتفاق مفسران، شان نزول آیه‌ی هشتم این سوره که به آیه‌ی اطعام معروف شده است را مربوط به واقعه‌ای می‌دانند که به دنبال آن آل‌الله برای ادای نذر خود سه روز متوالی را روزه می‌گیرند و در ادامه در روز اول آن غذای افطار به مسکین داده شده و در روز‌های دوم و سوم این طعام به ترتیب به یتیم و اسیر بخشیده شده است».

وی خاطرنشان کرد: «در این راستا، در قالب طرح «رسم ابرار» زمینه‌ای فراهم شده تا علاقه‌مندان بتوانند در روز ۲۳ ذی‌الحجه (یکشنبه سوم شهریور) که مصادف با اعطای افطار اهل‌بیت به مسکین و فقیر است برای کمک به مساکین و فقرای جامعه اقدام کنند که به همین منظور با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) شماره کارت ۹۱۰۲-۵۰۰۹-۹۹۷۹-۶۰۳۷ معرفی می‌شود».

معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: «در راستای این طرح، روز ۲۴ ذی‌الحجه (دوشنبه چهارم شهریور) که مصادف با اعطای افطار اهل‌بیت به یتیم است؛ برای کمک به ایتام جامعه اختصاص می‌یابد که به همین منظور با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) شماره کارت ۰۰۲۷-۵۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ معرفی می‌شود».

اسدی بیان کرد: «همچنین روز ۲۵ ذی‌الحجه (سه‌شنبه پنجم شهریور) که مصادف با اعطای افطار اهل‌بیت به اسیر است با همکاری سازمان زندان‌ها، ستاد دیه، دفاتر حمایت و یا ستاد صبر شماره کارت ۹۳۴۵-۹۹۰۳-۹۹۷۵-۶۰۳۷ یا کد دستوری #۷۷۷۷*۷۸۰*، جهت کمک به آزادی زندانیان اختصاص یافته است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز