مدیر کل دامپزشکی استان کرمان:

گوشت مرغ در کرمان درجه‌بندی می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۶:۰۰:۱۲
کد خبر: ۸۸۸۶۶۴
گوشت مرغ در کرمان درجه‌بندی می‌شود
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: «تمامی کشتارگاه‌های استان می‌بایست حداقل شرایط لازم بهداشتی را برای ادامه‌ی فعالیت داشته باشند که این مطلب قابل اغماض نیست».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین رشیدی در نشست هماهنگی برنامه‌ی اجرایی ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت طیور، رونق تولید و بازار صادرات این صنعت را از مزایای طرح «ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ» بیان کرد و افزود: «این طرح زمینه‌ساز رقابت در بازار عرضه‌ی محصولات طیور خواهد شد ضمن این‌که با افزایش کیفیت محصولات مرغ، باعث افزایش رضایت مصرف‌کنندگان می‌شود».

وی با بیان این‌که اجرای این طرح، پیشرفت بهداشت کشتارگاه‌های طیور استان را در پی دارد، یادآور شد: «رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور و محصولات آن، تفاوت قیمت‌گذاری ایجاد کرده و سبب انگیزه‌ی رقابت در بازار عرضه‌ی محصوات طیور خواهد شد».

رشیدی خواستار همکاری مدیران کشتارگاه‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای انجام برنامه‌ی اجرایی ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت طیور در استان شد و بیان کرد: «زمینه برای اجرای این طرح در استان فراهم شده تا همگام با سایر نقاط کشور در جهت پیشرفت صنعت طیور و امنیت غذایی جامعه گام برداریم».

وی ادامه داد: «بعضی از مدیران کشتارگاه‌های طیور، خواستار و داوطلب اجرای این طرح هستند و در این زمینه پیش‌قدم شده‌اند، بنابراین سایر مدیران قید ناممکن را حذف کنند».

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان این‌که این اداره کل با همکاری و کمک به مدیران کشتارگاه‌ها سبب اجرایی شدن مرحله به مرحله‌ی این طرح خواهد شد، گفت: «پرداخت اعتبارات با نرخ سود کم از جمله‌ی این کمک‌ها است».

وی خاطرنشان کرد: «قانون و نیز این اداره کل، به کشتارگاه‌هایی که اصول را رعایت نمی‌کنند، اجازه‌ی فعالیت نمی‌دهد».

رشیدی بیان کرد: «در استان کرمان ۱۲ کشتارگاه طیور با ظرفیت ۲۴ هزار قطعه در ساعت وجود دارد که با مجهز نمودن آن‌ها برای کسب شرایط لازم این طرح، نیاز استان به گوشت طیور تامین می‌شود، بنابراین تمامی کشتارگاه‌های استان می‌بایست حداقل شرایط لازم بهداشتی را برای ادامه‌ی فعالیت داشته باشند که این مطلب قابل اغماض نیست».

وی ضمن اشاره به تشویقی بودن طرح، بر لزوم رعایت دوره‌ی پرهیز دارویی و مدیریت بهداشتی مزارع پرورشی طیور تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از درجه‌بندی گوشت مرغ به سه رتبه‌ی ممتاز، مطلوب و معمولی براساس این طرح خبر داد و خاطر نشان کرد: «پیش‌بینی می‌کنیم که بازار استان مملو از مرغ رتبه‌ی ممتاز خواهد شد بنابراین مدیران کشتارگاه‌های استان در راستای حفظ رقابت در بازار عرضه‌ی محصولات طیور، در اجرایی شدن این طرح قدم بردارند».

وی از پتانسیل‌های خوب استان، شرایط اقلیمی خشک استان را نام برد و افزود: «این شرایط اقلیمی به نوعی کمک‌کننده در کنترل بیماری‌ها است و محدودیت‌های استان به نوعی مزایا در این صنعت محسوب شده که لازم است از تمامی این ظرفیت‌ها در جهت توسعه و تعالی استان استفاده شود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز