قطع و جابه‌جایی هر گونه درخت در اماکن عمومی نیازمند مصوبه از کمیسیون ماده ۷ است

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۵:۲۱:۰۰
کد خبر: ۸۸۸۷۳۷
قطع و جابه‌جایی هر گونه درخت در اماکن عمومی نیازمند مصوبه از کمیسیون ماده ۷  است
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان، حفظ درختان و فضای سبز شهری را ضرورت تشکیل کمیسیون ماده 7 دانست و گفت: قطع و جابه‌جایی هر گونه درخت در معابر و اماکن عمومی واقع در محدوده و حریم شهر، نیازمند مصوبه از کمیسیون موضوع ماده هفت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رامین ارجمند در این خصوص اظهار داشت: آنچه در خصوص ضرورت تشکیل کمیسیون ماده(7) مطرح است؛ معطوف به قانونی است که در دهه 60 به عنوان قانون «اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها» مصوب شده و پس از آن در سال 1387 اصلاح و بازنگری شده است.

وی ادامه داد: این قانون وظایفی را در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای نهادهای اجرایی به ویژه شهرداری به عنوان متولی اصلی فضای سبز شهری مشخص کرده است و در واقع این کمیسیون وظیفه‌ی نظارت بر حسن اجرای قانون و آیین‌نامه اجرایی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: همچنین قطع و جابه‌جایی هر گونه درخت در معابر و اماکن عمومی، دولتی و خصوصی واقع در محدوده و حریم شهر، نیازمند مصوبه از کمیسیون موضوع ماده هفت است.

ارجمند با اشاره به اینکه کمیسیون ماده (7) مرکب از یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، معاون خدمات شهری یا معماری و شهرسازی و مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری است، گفت: در این راستا هر نوع درخواست قطع و جابه‌جایی هر گونه درخت در معابر و اماکن عمومی، دولتی و خصوصی واقع در محدوده و حریم شهر توسط مالکان ، متولیان ، متصدیان و اشخاص مسئول می‌بایست حتماً در کمیسیون مذکور مطرح و پس از صدور مجوز این کمیسیون، اقدام گردد.

وی تصریح کرد: از سویی قانون گذار به منظور حفظ و حراست از فضاهای سبز شهری در قانون مذکور به مبحث صدور پروانه های ساختمانی ورود کرده است و در این راستا برای صدور پروانه ساختمانی در عرصه های با مساحت بیش از   500مترمربع که در محدوده شهر واقع هستند، به تایید در کمیسیون فوق نیاز است و باید مطابق آن عمل شود.

ارجمند با بیان اینکه در گذشته روند برگزاری جلسات کمیسیون ماده 7 چندان جدی نبوده است، افزود: خوشبختانه با اهتمامی که در این دوره از شهرداری به این موضوع شده است، جلسات کمیسیون به صورت رسمی برگزار می‌شود و پرونده‌هایی که از مناطق مختلف به شهرداری ارجاع می شوند در این کمیسیون مطرح شده و مورد بررسی قرار می گیرند.

 نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: در واقع اتخاذ تصمیمات راهبردی برای حفظ فضای سبز شهری در این کمیسیون صورت می گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز