استاندار کرمان در دیدار اعضای شورای قضائی استان مطرح کرد:

تحقق ۱۲۴ درصدی برنامه های اشتغال استان در سال گذشته/ اشتغال از اولویت های دولت در استان و کشور است

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۶:۴۰:۲۱
کد خبر: ۸۸۹۹۶۹
تحقق ۱۲۴ درصدی برنامه های اشتغال استان در سال گذشته/ اشتغال از اولویت های دولت در استان و کشور است
استاندار کرمان، موضوع اشتغال و رفع بیکاری را از اولویت های استان و کشور برشمرد و گفت: در سال گذشته با ایجاد 41 هزار و 709 شغل، 124 درصد هدف گذاری های انجام شده در حوزه ایجاد اشتغال در استان کرمان، محقق شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در دیدار رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضائی استان به مناسبت هفته دولت افزود: در حوزه ایجاد اشتغال های خرد، خود اشتغالی و اشتغال خانگی در سال گذشته کارهای خوبی در سطح استان کرمان انجام شده و با پرداخت 156 میلیارد تومان، برای بیش از 11 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح کارورزی برای دو هزار و 215 نفر در 967 واحد پذیرنده اشتغال ایجاد شده است، بیان کرد: در حوزه اشتغال روستایی و عشایری نیز از محل صندوق توسعه ملی در استان کرمان 309 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ 6 درصد پرداخت شده و بر این اساس برای 5 هزار و 653 نفر شغل مستفیم ایجاد شده است که استان کرمان در این زمینه رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده است.

استاندار کرمان از یک و نیم برابر شدن ظرفیت تولید برق در استان کرمان خبر داد و گفت: به منظور افزایش تولید و کمک به واحدهای راکد و نیمه راکد به 60 طرح 50 میلیارد تومان از تسهیلات فراگیر پرداخت شد که هزار و 127 شغل در این رابطه ایجاد شده و 961 میلیارد تومان نیز از رونق تولید و منابع مستقیم بانکی به طرح های نیمه تمام پرداخت شد.

وی ادامه داد: متاسفانه به همین میزان که شغل در استان کرمان ایجاد شده، متقاضی اشتغال نیز وارد بازار شده است و باید سرعت ایجاد اشتغال را به نحوی افزایش دهیم تا در نهایت منجر به کاهش نرخ بیکاری شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: چند مورد از شاخص های فضای کسب و کار به دستگاه قضائی مرتبط است و امیدواریم در حوزه همکاری ها و حمایت ها به نقطه ای برسیم که رضایت مردم که در حقیقت رضایت خداوند است، حاصل شود.

وی یادآور شد: امسال 5 هزار هکتار برای کشت گلخانه ای در استان کرمان اختصاص یافته است و امیدواریم در استان بتوانیم از این تسهیلات استفاده کرده و زمینه توسعه اشتغال در این بخش را فراهم کنیم.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، هفته دولت را گرامی داشت و ادامه داد: همکاری ها و حمایت های دستگاه قضائی استان با دستگاه های اجرایی جای تقدیر دارد و در نتیجه این مشارکت ها و همکاری ها در بسیاری از شاخص ها رشد بسیار خوبی داشته ایم و دولت تدبیر و امید در استان موفقیت های بسیار خوبی داشته است.

وی به فعالیت های انجام شده و توفیقات حاصل شده در استان کرمان طی فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره و بیان کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، میزان تجارت خارجی نیز با رشد 100 درصدی از 1.2 میلیارد دلار به 2.4 افزایش یافته است.

فدائی با اشاره به این مطلب که تولید ناخالص استان از 32 هزار و 500 میلیارد تومان به 35 هزار و 600 میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: تعداد آثار ثبتی استان کرمان در دولت تدبیر و امید از  150 اثر به 300 اثر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد آثار ثبت شده جهانی استان کرمان از سال 92 تاکنون از دو اثر به 7 اثر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تعداد بناهای تاریخی که به منظور بهره وری، انجام کارهای اقتصادی و توسعه اشتغال به بخش خصوصی واگذار شده از سه اثر به 5 اثر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید هیچ نیروگاه خورشیدی در استان کرمان وجود نداشته است، تصریح کرد: در حال حاضر 38 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان کرمان وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز