کرمان میزبان رویداد شتاب خرما می شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۹:۰۸:۲۷
کد خبر: ۸۹۰۰۶۷
کرمان میزبان رویداد شتاب خرما می شود
مدیرکل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با توجه به تولید بیش از ۲۵ درصد خرمای ایران در کرمان تولید می‌شود، گفت: رویداد شتاب خرما در هفتم آذرماه سال جاری به میزبانی این استان برگزار خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدحسین موسی زاده در حاشیه سفر به کرمان در نشست با خبرنگاران افزود: ورود نوآوری و خلاقیت در حوزه محصول خرما می تواند تحولی را در ایجاد شرکت های نوپا و مرتبط با محصولات جدید خرما و اشتغال مبتنی بر محصولات جدید ایجاد کند.

وی در ادامه بیان داشت: افراد علاقمند برای شرکت در رویداد شتاب خرما تا اول آبان ماه وقت دارند تا ایده هایی که  در رابطه با خرما دارند را در سایت ما ثبت کنند.

این پژوهشگر افزود: امیدواریم رویداد شتاب خرما گره ای از کار فعالان این حوزه باز کرده و به آینده خرما خدمت کند و همچنین موجب افزایش اشتغال و کار نو در صنعت خرما شود.

موسی زاده با توجه به اینکه از خرما محصولات مختلفی را می توان تولید کرد  گفت: دانش های موجود را به کتاب ها انتقال نداده ایم و اگر تنها به همین یک امر توجه می شد در کرمان و بم بیکاری وجود نداشت.

وی دانشگاه علمی و کاربردی را بیشتر شغل محور دانست و گفت:  الگوی ایجاد مراکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی قرار گرفته است و حوزه پژوهش و فناوری تلاش دارد که افراد فناور تحویل جامعه دهد .

مدیرکل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: بیش از ۱۳۰ مرکز نوآوری تخصصی تاکنون در مراکز آموزش علمی کاربردی تاسیس و برای آن مجوز صادر شده است.

موسی زاده با اشاره به دو گروه مراکز نوآوری گفت: یک گروه توسط مراکز تخصصی ما اجرا می شوند و بهره بردار و سرمایه گذار شرکت های خصوصی هستند که برای خود مرکز علمی کاربردی دارند و گروه دیگر استارتاپ‌های استانی هستند که برای افزایش ضریب نفوذ اجتماعی دانشگاه و براساس پتانسیل های استان فعالیت می کنند.

وی یکی از محورهای دانشگاه علمی کاربردی را  در ۵ سال آینده ایجاد شرکت تخصصی توسط دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند عنوان کرد و گفت: این شرکت های تخصصی نیازهای منطقه را با رویکرد نوآورانه رفع خواهند کرد .

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه علمی و کاربردی کشور با اشاره به ۴ مرکز نوآوری در کرمان که مجوز آن ها صادر شده است گفت: سه شرط برای ایجاد مراکز نوآوری لازم است است اول اینکه دولتی نباشد، تخصصی باشد و سرمایه گذار باشد و ایده ها نیز برای تولید حمایت خواهند شد که امیدواریم همه مراکز علمی کابردی استان تا پایان امسال موفق به اخذ مجوز یک مرکز نوآوری در استان بشوند.

موسی‌زاده بیان کرد: یکی از مزیت های دانشگاه علمی کاربردی تعریف رشته ها براساس مزیت های منطقه است که متاسفانه در جامعه امروز به دلیل مسائل اجتماعی  گرایش دانشجویان و خانواده ها به رشته های دیگراست.

وی تصریح کرد: با توجه به تحلیل های انجام گرفته دیپلم های ما تنها ۵۸ شغل را یاد دارند و این در حالی است که ما در کشور ۳ هزار شغل داریم .

این پژوهشگر با تاکید بر ایجاد رویداد شتاب دانش آموزی در کرمان گفت: در مازندران که این موضوع کار شده است اتفاقات عالی در این زمینه افتاده است و کرمان نیز لازم است که به این مسئله بپردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز