مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان عنوان کرد:

بهره برداری از ۳۷ طرح در حوزه راهداری کرمان/ هر حادثه جاده‌ای حامل سوخت قاچاق و اتباع پنج کشته داشته است

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۰۹:۰۷:۵۱
کد خبر: ۸۹۰۰۷۰
بهره برداری از ۳۷ طرح در حوزه راهداری کرمان/ هر حادثه جاده‌ای حامل سوخت قاچاق و اتباع پنج کشته داشته است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، گفت: ۳۷ طرح این اداره کل با اعتبار ۱۴۱ میلیارد تومان طی هفته دولت در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدعلی حاج سیدعلیخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این طرح ها ازجمله ۴۸ کیلومتر بهسازی و روکش راه های اصلی استان با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان، بهسازی و روکش ۸۱ کیلومتر راه روستایی، ۱۸۵ کیلومتر آسفالت های حفاطتی با اعتبار ۴.۷ میلیارد تومان، ایمن سازی و رفع نقاط پر حادثه، تعریض و احداث پنج دستگاه پل، بهره برداری از ۷۷ دستگاه سامانه ثبت تخلف ۳۱ میلیارد تومان، ۲ دستگاه سامانه توزین درحال حرکت با اعتبار ۲ میلیارد تومان و سامانه تردد شمار ۲ دستگاه، مرکز معاینه فنی جوپار با اعتبار ۲ میلیارد تومان و یک باب مجتمع خدماتی رفاهی با هزینه ۲ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با ارائه این خدمات به هم استانی ها و مسافران استان کرمان سفر امن و راحتی را تامین می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به محدودیت های ایجاد شده به لحاظ منابع مالی و در واردات تجهیزات گفت: سعی کردیم با تولیدات داخلی و ایده ها و همت همکاران راهداری خلاء های موجود در تجهیزات و منابع مالی را جبران کنیم و خدمت رسانی در جاده های استان را در حد مطلوب نگهداریم.

وی اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان جزو سه استان نخست کشور در حجم فعالیت های انجام شده در استان ها طی سال جاری است و در این زمینه انعکاس خدمات دولت موجب ایجاد امیدآفرینی و نشاط در جامعه می شود.

حاج سیدعلیخانی با بیان اینکه طی سه ماه ابتدای امسال ۱۱ درصد تلفات جاده ای استان کرمان کاهش یافته است افزود: این آمار از ۱۹۲ نفر تعداد فوتی ها در شمال و جنوب ۲۴ نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۱۲ فقره تصادف فوتی در سال ۹۸ داشتیم که در سال ۹۷ این آمار ۱۵۳ فقره بوده لذا ۲۷ درصد تعداد تصادفات منجر به فوت در استان کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: تعداد بسیاری از آمار تلفات جاده ای مربوط به خودروهای حامل سوخت قاچاق و اتباع بیگانه هستند و  در چند ماهه ابتدای امسال تنها ۲ تصادف تعداد ۱۰ کشته و ۱۱ زخمی برجای گذاشته است.

وی تصریح کرد: به ازای هر حادثه جاده ای حامل سوخت قاچاق و اتباع پنج کشته داشته که در حالت عادی این آمار ۱.۵ است و باوجود تلاش ها در ایمن سازی راه‌ها خودرو های حامل قاچاق سوخت و اتباع هیچ گونه ضابطه و قوانینی رعایت نمی کنند لذا این آمار امسال به صورت جداگانه مطرح خواهد شد که وضعیت ایمنی راههای استان کرمان مشخص شود.

حاج سیدعلیخانی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان به عنوان پایلوت کشور اعلام بار و نوبت دهی مجازی را راه اندازی کرده که این پروسه در مراحل آزمایش قرار دارد که از این راه با نرم افزار به کامیون ها نوبت و بار داده می شود و با این اقدام نیاز به حضور فیزیکی رانندگان در یک نقطه وجود ندارد و در توزیع بار نیز عدالت نسبی برقرار می شود.

وی اضافه کرد: ۹۵ درصد کالاهای کشور از جاده‌های استان کرمان عبور می‌کنند و ۳۰ درصد صادرات و واردات کشور نیز از محورهای استان کرمان عبور می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: طول جاده‌های آسفالته استان کرمان ۱۲ هزار و ۹۲۸ کیلومتر است و این استان با یک هزار و ۹۴۳ کیلومتر بزرگراه رتبه دوم کشور،  در طول راه‌های شریانی با ۲ هزار و ۴۶۵ کیلومتر جایگاه سوم کشور، با یک هزار و ۹۱۸ کیلوکتر راه اصلی و ۲ هزار و ۷۱۲ کیلومتر راه‌های فرعی رتبه چهارم کشور، با ۲۰ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر و ۱۷ هزار و ۸۶ پل در جاده‌های استان رتبه پنجم کشوری و را دارد.

وی با بیان اینکه استان کرمان در مجموع با ۳۷۱ هزار تن آسفالت جاده‌ای در یک سال گذشته رتبه سوم کشور را کسب کرده است، گفت: این استان در حوزه نگهداری راه‌ها در یک سال گذشته و در روکش آسفالت و در اجرای ماسه آسفالت رتبه سوم، در درز گیری و مرمت رتبه دوم، در آسفالت حفاظتی و فوکسیل‌ها رتبه اول کشور، در اجرای آسفالت‌ها با ضخامت کم رتبه سوم را کسب کرده است.

سیدعلیخانی بیان کرد: برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه ها با آموزش ۳۵ مدرسه، رتبه نخست، در خط کشی جاده‌ها و نصب گاردیل رتبه دوم کشوری کسب کرده است، همچنین در سال گذشته ۷۷ مدرسه حاشیه راه آموزش دادیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان افزود: ۱۲۵ نقطه پرحادثه در استان شناسایی که ۲۶ نقطه زودبازه و هشت نقطه دیربازده در سال گذشته رفع نقص شد که رتبه سوم کشوری در این زمینه کسب کردیم.

وی تاکید کرد: مرکز مدیریت راه ها به صورت شبانه روزی از طریق سامانه های ۱۴۱ یا ۳۰۰۰۳۴۱ اطلاعات جاده ها ازجمله وضعیت جاده، آب و هوا و انسداد را در اختیار مسافران قرار می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز