سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر به کرمان خبر داد:

اول مهرماه؛ برگزاری جشن پایان مدارس خشت و گلی در کشور و استان کرمان/۷۵۰ کلاس درس در استان به بخاری هوشمند مجهز می‌شوند

۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۱۱:۳۷:۳۱
کد خبر: ۸۹۱۶۲۳
اول مهرماه؛ برگزاری جشن پایان مدارس خشت و گلی در کشور و استان کرمان/۷۵۰ کلاس درس در استان به بخاری هوشمند مجهز می‌شوند
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این مطلب که اول مهر پایان مدارس خشت و گلی خواهد بود، گفت: با توجه به وجود 400 مدرسه خشت و گلی در کشور به نحوی برنامه ریزی شده که جشن پایان مدارس خشت و گلی را در مهرماه امسال برگزار کنیم که در این رابطه 80 کلاس خشت و گلی در استان کرمان با صرف 24 میلیارد تومان اعتبار حذف می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید جواد حسینی در سفر به استان کرمان و حضور در شورای آموزش و پرورش استان افزود: پایان کلاس های دارای بخاری نفتی یکی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده خواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که 24 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که علمک گاز برای آنها رفته اما بخاری نفتی دارند و  این مدارس تا مهرماه سال جاری به بخاری های هوشمند مجهز می شوند، ادامه داد: در استان کرمان 750 کلاس با 9 میلیارد تومان اعتبار  تا اول مهرماه از بخاری های هوشمند بهره مند می شوند.

وی یادآور شد: در هفته دولت تا اول مهرماه سال جاری 2 هزار پروژه در حوزه آموزش و پرورش شامل 10 هزار کلاس درس، 148 سالن ورزشی و 16 استخر شنا و با بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از این تعداد 50 پروژه مربوط به استان کرمان است که شامل 269 کلاس درس می شود  و اعتبار بخش دولتی آن بیش از 55 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با اشاره به کمبود 40 هزار نیروی آموزشی در وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: سازوکارهایی پیش بینی شده تا این کمبود رفع شده و در مهرماه سال جاری هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی با اشاره به این مطلب که یک درصد مدارس غیر دولتی ما چون ضوابط را رعایت نمی کنند چهره سایر مدارس غیر دولتی را مخدوش کرده اند و تاکید شده که نظارت جدی تری به آنها صورت گیرد، ادامه داد: در حوزه مدارس غیر دولتی مباحث هدایت، حمایت، کفایت و نظارت را مد نظر داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر تشکیل کارگروهی برای تسهیل کار خیران در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت:  مجمع خیران توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است که باید شاخه آن در استان کرمان نیز راه اندازی شود.

حسینی با تاکید بر این مطلب که در رابطه با ساخت مدارس به خوبی حرکت کرده ایم و برای توسعه هنرستان ها باید اقدامات بیشتری صورت گیرد،گفت: در ساخت مدارس و هنرستانها بسیار موفق بوده ایم و در سطح کشور یک سوم مدارس را خیران می سازند.

وی گفت: تشکیل انجمن خیران مدرسه یار را برای توسعه خدمات آموزشی مدارس را در دستور کار داریم و پس از آغاز مدارس، انجمن خیران دانش آموز نیز به منظور توسعه فرهنگ مشارکت دانش آموزان در مدارس تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات بسیار خوب استان کرمان در احداث مدارس خیر ساز، عنوان کرد: یک مرکز رشد و کارآفرینی برای هنرستان های استان ایجاد خواهیم کرد تا هنرآموزهای موجود و فارغ التحصیلان را برای ورود به بازار کار حمایت شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته بیش از دو میلیون و 600 هزار بی سواد و کم سواد را به چرخه باسوادان بازگرداند و در این رابطه سه مرتبه از سوی یونسکو مورد تشویق قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 140 هزار بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که 3 هزار و 109 نفر در استان کرمان هستند و به لحاظ فضای آموزشی، معلم و کتاب و وسایل آموزشی برای این افراد هیچ کمبودی نداریم و لازم است که نهادها در شناسایی این افراد به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند.

وی به وجود 110 مدرسه دارای یک دانش آموز در کشور اشاره و بیان کرد: درباره بازگرداندن افراد به چرخه سواد آموزی با این مشکل روبرو هستیم که یا این افراد را نمی شناسیم و یا اینکه خانواده ها اجازه ادامه تحصیل را به آنها نمی دهند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 182 هزار داش آموز عشایر درکشور داریم که 12 هزار نفر در استان کرمان هستند، گفت: استان کرمان مینیاتوری از کل کشور است و یکی از راه های عدالت آموزشی برای دانش آموزان عشایری این است که به این مدارس با نگاه لازم التوجه نگاه کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه 30 درصد دانش آموزان کشور ما در مناطق کم برخوردار هستند، گفت: ما باید به این افراد توجه ویژه ای داشته باشیم و یکی از اقدامات انجام شده در این رابطه این است که سرانه آموزشی دانش آموزان عشایری را سه برابر کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: نظم تعلیم و تربیت امروز از مشکلات بسیار زیادی رنج می برد که نمی توان آنها را انکار کرد و از این رو سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده است تا این مشکلات حل شده و تحول بنیادین محقق شود.

وی گفت: تاکنون نگاه معلول محور ، حل موقتی و سلیقه ای به حل مشکلات آموزش و پرورش داشته ایم که سعی شده این نگاه ها اصلاح شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از دولایه سند تحول بنیادین شامل طراحی و تولید برنامه های آن عبور کرده ایم و 670 برنامه از سند تحول بنیادین تدوین شده  است، گفت: این برنامه در مجموع چهار لایه دارد که دو لایه دیگر آن در دست پیگیری است.

حسینی با بیان اینکه برای تحقق سند تحول بنیادین باید تقسیم کار ملی صورت گیرد، گفت: آموزه های اصلی سند تحول بنیادین باید به مدرسه ها برود زیرا 50 درصد این برنامه ها نوآورانه، 25 درصد تقویتی و 25 درصد نیز تلفیقی است.

وی افزود: مصمم هستیم که قانون خاص برای آموزش و پرورش تدوین کنیم زیرا در حال حاضر آموزش عالی از این قانون برخوردار است و آموزش و پرورش نیز باید بهره مند شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر بار مدرسه ها را سنگین کرده ایم و باید بار مدرسه را سبک کرده و اختیار به مدارس بدهیم که در این راستا طرح مدرسه محوری نوشته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز