برخی بانک‌های استان کرمان مانع ارائه تسهیلات مقاوم سازی هستند

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۴:۳۷:۰۶
کد خبر: ۸۹۲۶۷۹
برخی بانک‌های استان کرمان مانع ارائه تسهیلات مقاوم سازی هستند
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: مقاوم سازی ۳۶ درصد مسکن روستایی باقی مانده در حال پی گیری است و خوشبختانه کیفیت ساخت و ساز در روستا‌ها بهتر شده است امابرخی بانک‌های استان مانع از این جذب هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی اکبر سلطانی‌نژاد در این خصوص گفت: مطابق با احکام برنامه ششم توسعه قرار شد دویست هزار واحد مسکن روستایی در کشور ساخته شود که سهم استان کرمان، پانزده هزار واحد است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت، برای ساخت مسکن روستایی در کشورِ، بانک‌های عامل موظف به اعطای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هستند گفت: تاکنون به بانک تجارت ۲۰۰۰ سهمیه تخصیص یافته که همه این میزان ابلاغ شده است، برای بانک صادرات ۴۰۰ سهمیه اختصاص یافته که ۸۰ سهمیه ابلاغ شده است و به بانک ملی نیز ۶۰۰۰ سهمیه تخصیص که تنها ۱۰ درصد آن به بانک استان ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: بانک ملت باوجود تخصیص ۲۸۷۰ سهمیه تاکنون ابلاغی نداشته است، همچنین به بانک‌های رفاه و مسکن هر دو ۶۰۰ واحد اختصاص یافته است که بانک رفاه پنجاه درصد و بانک مسکن صد در صد سهمیه خود را ابلاغ کرده اند.

وی با تشکر از عملکرد بانک سپه گفت: به بانک سپه نیز تعداد ۳۰۰۰ سهمیه تخصیص داده شده که همه این سهمیه‌ها ابلاغ شده اند و علاوه بر این آن‌ها ۲۰۰ سهمیه را نیز اضافه جذب کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: مقاوم سازی ۳۶ درصد مسکن روستایی باقی مانده در حال پی گیری است اما برخی بانک‌های استان مانع از این جذب هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز