استاندار کرمان در شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس کل بانک مرکزی:

تسهیلات سرمایه در گردش در صورت درخواست متقاضی تمدید می شود/ ۵۰ درصد ارز حاصل از صادرات برای واردات هزینه شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۷:۲۹:۰۳
کد خبر: ۸۹۴۶۷۳
تسهیلات سرمایه در گردش در صورت درخواست متقاضی تمدید می شود/ ۵۰ درصد ارز حاصل از صادرات برای واردات هزینه شود
استاندار کرمان گفت: در چهل و هفتمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی مقرر شد تمامی بانک ها در سررسید بازپرداخت سرمایه در گردش، در صورت درخواست متقاضی، با دریافت سود، اصل سرمایه در گردش را تمدید کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدجواد فدائی در شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس کل بانک مرکزی افزود: در این جلسه مقرر شد در مورد تعاونی های اعتبار از آنجا که بنا بر توسعه و ایجاد شعب جدید نیست، تسهیلات مورد نیاز اعضای این تعاونی ها توسط بانک های کشاورزی، بانک قرض الحسنه مهر و پست بانک پرداخت شود و لذا تعاونی های اعتبار مزبور در این زمینه اقدامی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست مقرر گردید تمام تعاونی های اعتبار و صندوق های قرض الحسنه استان که مشکل دارند در جلسه ای در تهران مشکلات خود را مطرح کنند تا مورد رسیدگی و تصمیم گیری قرار گیرد.

استاندار کرمان بیان کرد: در مورد واردات در مقابل صادرات نیز قرار شد صادرکنندگان حداقل 50 درصد از ارز حاصل از صادرات خود را برای واردات ثبت سفارش شده، استفاده کنند و پس از ارائه مدارک مثبته نشان دهنده این اقدام، در مورد 50 درصد بقیه توسط بانک مرکزی و صادرکننده به طور مشترک تصمیم گیری خواهد شد.

دکترفدائی با اشاره به اینکه صادرکنندگان می توانند ارز خود را به صرافی های معرفی شده توسط بانک مرکزی به نرخ بازار بفروشند، اظهارداشت: همچنین در این نشست موافقت شد که در حد 100 میلیون دلار ارز صادراتی مس صرف واردات قطعات، تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه های فعال استان شود به شرط آنکه جزء جدول 1-2 و 3-2 کالای وارداتی باشند.

وی گفت: در شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با حضور رئیس کل بانک مرکز همچنین قرار شد اتاق بازرگانی فهرست کالاهای صادراتی استان که قیمت صادراتی آنها با قیمت های واقعی مطابقت ندارد را به سازمان گمرک اعلام کنند تا در اولین فرصت کمیته ارزش گذاری گمرک تشکیل و موضوع را بررسی و قیمت را اصلاح کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز