تضییع کنندگان حقوق بیت المال باید پاسخ گوی قوه قضائیه و مردم باشند

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۳:۱۴:۳۹
کد خبر: ۸۹۵۲۳۷
تضییع کنندگان حقوق بیت المال باید پاسخ گوی قوه قضائیه و مردم باشند
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: دستگاه قضایی با افرادی که در حفظ بیت المال واموال دولتی کوتاهی کنند و یا از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده کنند با قاطعیت برخورد می کند. واجازه نخواهیم داد بیت المال تضییع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین شکوهی نسب در جلسه فوق العاده شورای حفظ حقوق بیت المال در جیرفت ،ضمن عرض تسلیت وتعزیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اظهار داشت:با توجه به اهمیت حفظ حقوق بیت المال  وجلوگیری ازتصرف عدوانی اراضی شهرستان جیرفت دستور تشکیل جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال را در خارج از وقت اداری صادر نمودیم.

این مقام قضائی هدف از تشکیل این جلسه  را بررسی مصادیق زمین خواری در شهر جیرفت اعلام کرد و افزود:مدیرانی که موجب تضییع بیت المال شوند حتی اگر بازنشسته شده و یا از مسئولیت کنار بروند باید پاسخگوی دستگاه قضایی و مردم  باشند.  

شکوهی نسب صیانت از بیت المال جزو اولویت‌های اصلی دادگستری جیرفت اعلام کرد و افزود:ساختار مدیریت امر زمین در کشور به صورت جزیره ای است و ادارات زیادی متولی امر زمین هستند وهر کدام نیز قوانین خاص خود را دارند.وعدم آشنایی برخی از افراد به ضوابط قانونی منجر به حیف ومیل بیت المال و اراضی ملی می شود.

این مقام قضائی هشدار داد: زمینه های زمین خواری توسط اشخاص حقیقی گاها ریشه در عدم انجام وظایف وتکالیف قانونی توسط متولیان امر دارد.       

 در ادامه رئیس حوزه قضایی جیرفت از اقدامات شایسته سربازان گمنام امام زمان در شناسایی عوامل زمین خواری صمیمانه تقدیر کردند و خطاب به مردم شریف و ولایی جیرفت،  گفت: دستگاه قضایی این نوید را به شهروندان می دهد که با عوامل زمین خواری برخورد قانونی لازم صورت می پذیرد.

این مقام قضائی هشدار داد: متاسفانه عدم اطلاع  بعضی از مردم مبنی به ملی بودن اراضی، موجبی برای سوءاستفاده افراد سودجو  وحیف و میل بیت المال می شود.لذا ضرورت دارد دستگاه های متولی نسبت به اطلاع رسانی دقیق به شهروندان در این رابطه اقدام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز