آماده‌سازی شهر برای برپایی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی/استقرار تیم‌های امداد و نجات سازمان آتش نشانی در محلات برپایی عزاداری

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۸:۳۴:۲۵
کد خبر: ۸۹۵۸۵۶
آماده‌سازی شهر برای برپایی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی/استقرار تیم‌های امداد و نجات سازمان آتش نشانی در محلات برپایی عزاداری
شهردار کرمان، از آماده سازی شهر برای برپایی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

سید مهران عالم زاده ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به برنا گفت: مراسم و آئین های مرتبط با تاسوعا و عاشورای حسینی به مثابه بخشی از گنجینه‌های فاخر و ذخائر ارزشمند و جریان ساز فرهنگی در کشورمان، بیش از همه‌ی مناسک مذهبی، معطوف به جامعه و علی الاصول رویدادهایی «شهری» و «عمومی» به شمار می آیند.

وی ادامه داد: همیشه این توقع  و انتظار به جا و به حق در بین شهروندان  وجود داشته تا مدیریت شهری به شکل عام و شهرداری کرمان به شکل خاص، مسئولیت و نقش خود را در این زمینه به شایستگی ایفا کنند.

شهردار کرمان افزود: بر همین اساس و طبق سنت همیشگی، شهرداری کرمان اقدامات مختلفی را در راستای ایجاد فضای خاص و در خور ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، توسط واحدهای مختلف شهرداری در سطح شهر انجام می‌دهد.

عالم زاده گفت: برای برگزاری مراسم تعزیه، عزاداری و سخنرانی های مذهبی تاکنون نشست های مختلفی با هدف هم اندیشی و تعامل کامل با حضور شهرداری های مناطق، معاون  فرهنگی اجتماعی شهردار و مسئولان و نمایندگان  نهاد های متولی  از جمله  مدیران و کارشناسان دفتر نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه کرمان، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بانیان و دست اندرکاران هیات‌های مذهبی برگزار شده است و بر ایفای شایسته نقش شهرداری در این خصوص و ایجاد تاسیسات موقت و بهسازی و متناسب سازی زیرساخت های موجود در مناطق چهارگانه شهرداری کرمان نظارت کامل دارند.

وی ادامه داد: برای رفاه حال عزاداران ، شهرداران مناطق چهارگانه شخصا از اماکن و محلات میزبان هیات‌های مذهبی، معابر اصلی و شریانی محل تردد دسته ها و هیات‌های مذهبی شهر کرمان بازدید کرده و از تناسب این اماکن و معابر، فضاهای سبز پیرامونی، آبخوری‌ها و سرویس های بهداشتی اطمینان حاصل نموده اند.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: مدیریت بازرسی و کارشناسان سامانه 137 موارد مرتبط با مساجد و تکایا، هیات‌های مذهبی، دسته‌های عزاداری و به ویژه آنچه که توسط ائمه محترم و معزز جماعات مساجد شهر کرمان و بانیان مراسم مذهبی به شهرداری منتقل شده است را به طور خاص و خارج از نوبت رسیدگی و تا حصول نتیجه پیگیری کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: طبق روال هر ساله تیم های امداد و نجات و اطفای حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز تحت نظارت معاونت خدمات شهری، با آمادگی و تجهیزات لازم در مکان‌ها و معابر برپایی مراسم و تردد دسته‌های  عزاداری  استقرار خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سطح شهر با پرچم ها و پارچه‌های  مشکی، سیاه پوش شده است ، گفت: امیدواریم با همت و همکاری مدیران و پرسنل شهرداری، بتوانیم در زمینه خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی در گوشه گوشه شهر کرمان به نحو شایسته انجام وظیفه کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز