کریم‌زاده:

کرمان در طرح تابستانه با ورزش جزو ۳ استان برتر کشور شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۴:۱۴:۴۴
کد خبر: ۸۹۶۵۲۳
کرمان در طرح تابستانه با ورزش جزو ۳ استان برتر کشور شد
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: استان کرمان به واسطه عملکرد خوب در اجرای طرح ملی تابستانه با ورزش در کنار استان های خراسان رضوی و آذربایجان غربی جزو سه استان برتر کشور معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ وحید کریم زاده، با اشاره به اینکه طرح ملی تابستانه با ورزش یکی از برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان(دفتر توسعه ورزش همگانی) به منظور توسعه ورزش همگانی و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه است، گفت: اجرای این طرح با شعار «خانواده فعال، تابستان جذاب» با دستور وزیر ورزش و جوانان در دستور کار ادارات ورزش و جوانان استان‌ها قرار گرفته است.

وی هدف از اجرای طرح تابستانه با ورزش را ارتقای سلامت جسمی و روانی افراد، افزایش نشاط در جامعه، حضور حداکثری مردم در فعالیت‌های ورزشی، ترویج و اصلاح سبک زندگی بر مبنای فعالیت‌های بدنی و استفاده بهینه از اوقات فراغت و افزایش امید به زندگی برشمرد.

کریم زاده به برگزاری جلسات مختلف به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی بهتر این جشنواره اشاره کرد و افزود: جلسات برنامه ریزی به منظور برگزاری جشنواره در شهرستان کرمان به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان، در شهرستان‌های جنوبی به میزبانی شهرستان جیرفت، در شهرستان‌های شرق استان به میزبانی بم و شهرستان‌های شمال استان به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره از ۲۷ تیر ۹۸ تا ۸ شهریور در 23 شهرستان استان برگزار شد و هم اکنون به دلیل ماه محرم تعطیل شده است.

کریم زاده بیان داشت: طرح بیشتر در فضا‌های سبز، پارک‌ها و مراکز ورزشی با هدف پر کردن اوقات فراغت و ایجاد روحیه نشاط و شادی در خانواده‌ها برگزار شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به هیئت‌های ورزشی درگیر در این طرح گفت: هیئت های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، ورزش‌های همگانی و انجمن‌های ورزشی (انجمن‌های دارت و طناب کشی) در کلیه جشنواره‌ها حضور فعال داشتند.

کریم زاده افزود: ایستگاه پزشکی و ورزشی با مدیریت هیئت پزشکی ـ ورزشی و با همکاری هلال احمر و مراکز بهداشت در شهرستان‌ها، ایستگاه مشاوره ورزشی با حضور کارشناسان و متخصصان ورزشی و ایستگاه نقاشی کودکان نیز از ایستگاه های فعال در طرح بوده اند.

وی موسیقی محلی و سنتی، بازی‌های تفریحی مثل مسابقه ماست خوری، رفتن توی گونی، مار و پله و ... و فعالیت‌های فرهنگی را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد.

کریم زاده تصریح کرد: در مجموع این طرح مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته و می‌توان از آن به عنوان یک طرح موفق یاد کرد.

وی بیان داشت: در این برنامه بیش از 170هزار نفر طی ۶ هفته (حدوداً هفته ای بیش از 27 هزار نیرو) در سراسر استان کرمان مشارکت داشته اند و استان کرمان به واسطه عملکرد خوب در اجرای طرح ملی تابستانه با ورزش در کنار استان های خراسان رضوی و آذربایجان غربی جزو سه استان برتر کشور معرفی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز