استاندار کرمان:

دستگاه های اجرایی استان برای ارائه خدمات به سالمندان و مناسب سازی محیط ملزم هستند

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۲:۴۰:۴۸
کد خبر: ۸۹۹۱۱۹
دستگاه های اجرایی استان برای ارائه خدمات به سالمندان و مناسب سازی محیط ملزم هستند
استاندار کرمان گفت: دستگاه های اجرایی استان موظف به اجرای سند راهبردی سالمندی و مناسب سازی محیط اداری و عمومی برای استفاده سالمندان و معلولین از خدمات مختلف هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در شورای سالمندی استان کرمان افزود: بحث سالمندان هم به لحاظ قانونی در قانون اساسی و برنامه ششم توسعه به آن توجه شده است و هم به لحاظ شرعی در قرآن و سنت پیامبر(ص) به اهمیت آن اشاره شده است.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم در سوره یس به بحث سالمندی گفت:  خداوند در آیه 68 سوره یس می فرمایند " وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَکِّسْهُ فِی الْخَلْقِ ۖ أَفَلَا یَعْقِلُونَ" و ما هر کس را عمر دراز دهیم (به پیری) در خلقتش تغییر دهیم. آیا (در این کار) تعقل نمی‌کنند (که اگر عمر به دست طبیعت بود پس از کمال به نقصان باز نمی‌گشت). که این آیه به صورت بارزی به فرارسیدن سالمندی برای هر جامعه و فردی اشاره دارد.

استاندار کرمان با اشاره به سنت پیامبر(ص) درباره اهمیت سالمندی تصریح کرد: پیامبر اکرم در این روایت احترام به سالمندان را احترام به پیامبر می داند و همگان را نسبت به توجه به آن ها سفارش می کند.

فدائی اظهار داشت: گاهی اوقات عرض یک پیاده رو به گونه ای است که استفاده از آن را برای معلولان و سالمندان با مشکل مواجه می کند و اگر مسئولان خودشان را به جای معلولان بگذارند پی به مشکلات این قشر خواهند برد.

وی افزود: خوشبختانه در سند راهبردی سالمندی وظایف همه دستگاه ها در قبال سالمندان مشخص شده است و از همه دستگاه های اجرایی می خواهیم نسبت به وظایف قانونی خود در قبال سالمندان و مناسب سازی محیط برای استفاده این اقشار متناسب با وظایف محوله براساس سند سالمندی، عمل کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دستگاه‌های اداری استان گزارش کتبی مبنی بر فعالیت مناسب‌سازی ادارات خود طی دو سال گذشته را ارائه کنند تصریح کرد: این گزارش ها توسط کارشناسانی باید مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گیرد تا بتوانیم دریک برنامه زمان بندی مشخص شرایط حضور معلولان و سالمندان در ادارات به سادگی فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز