مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان:

مسابقات ربات‌های جنگجو اسفندماه در کرمان برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۳:۱۹:۲۳
کد خبر: ۸۹۹۱۸۳
مسابقات ربات‌های جنگجو اسفندماه در کرمان برگزار می‌شود
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان از برنامه‌ریزی برای پیشرفت، توسعه و شناسایی نخبگان حوزه رباتیک این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا جهانگیری در این‌باره گفت: «به همین منظور در راستای تقویت رویدادهای ملی و بین‌المللی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای لاوان سعی بر این دارد طبق روال چند ساله‌ی اخیر، مسابقات آزاد مهارت ربات‌های جنگجو و پروژه‌محور را با همکاری چندین نهاد دولتی و خصوصی در اسفندماه امسال در کرمان برگزار کند».

وی افزود: «توسعه‌ی فناوری، شناسایی استعدادها و جذب ایده‌های جدید و تمرین کار تیمی و گروهی و همچنین شادی و نشاط نوجوانان و جوانان از اهداف برگزاری مسابقه رباتیک محسوب می‌شود و زمینه‌ای برای معرفی و دیده‌ شدن شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشگاه، دانشگاه‌ها، مهندسان و متخصصان حوزه رباتیک است».

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان ادامه داد: «برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند بستری برای مهارت‌آموزی و مهارت‌سنجی و ایجاد مبنایی برای توسعه نوآوری با رویکرد نوآوری باز باشد،  لذا پیشرفت و توسعه صنعت رباتیک و یا هر بخش دیگری، بدون ترویج و معرفی آن به آحاد مختلف جامعه و کشف استعدادها هرگز میسر نخواهد شد».

وی بیان کرد: «در صنعت امروز کشور تا حدودی به رباتیک بی‌توجهی شده و حضور آن در صنایع مختلف را غیرضروری فرض کرده‌اند، اما وظیفه‌ی همه دست‌اندرکاران و رسانه‌های کشور، کمک به گسترش و ترویج رباتیک و معرفی تیم‌ها و شرکت‌های توانمند به صاحبان صنایع و نیازمندان به این فناوری است».

جهانگیری گفت: «امسال همچنین تیمی از استان کرمان به‌منظور تحقیق و پژوهش به چهل و پنجمین دوره از مسابقات جهانی مهارت در کازان روسیه اعزام شدند و تحلیل و بررسی این رقابت‌ها را انجام دادند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز