کلاهبرداری اینترنتی به بهانه ثبت نام زوار اربعین حسینی

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۹:۲۳:۱۱
کد خبر: ۹۰۱۶۷۴
کلاهبرداری اینترنتی به بهانه ثبت نام زوار اربعین حسینی
رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت نام زوار اربعین حسینی از طریق سایت‌های جعلی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ امین یادگارنژاد، در این خصوص گفت: مجرمان با طراحی سایت‌های جعلی (فیشینگ) و اخذ اطلاعات کارت بانکی کاربران را به درگاه‌های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها می‌کنند.

وی افزود: زائران گرامی برای ثبت نام حتما در سامانه سماح به نشانی https:‎//samah.haj.ir اقدام به درج اطلاعات کرده و از مراجعه به سایت‌های متفرقه پرهیز کنند.

یادگارنژاد تصریح کرد: شهروندان باید مراقب باشند تا در دام فیشر‌ها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند، نیفتند و در هنگام ثبت نام اینترنتی نکات امنیتی را حتما لحاظ کرده و ارز‌های مورد نیاز خود را از مبادی اعلام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی تهیه و بلیت سفر را نیز از دفاتر هواپیمایی مجاز تهیه کنند.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: شهروندان عزیز اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند و از توجه به شایعات بی پایه و اساس که بعضا در فضای مجازی منتشر می‌شود اجتناب کنند، همچنین برروی گوشی و سایر تجهیزات هوشمند نیز برنامه‌های کاربردی و مفید ضد سرقت نصب کنند تا در صورت گم شدن امکان ردیابی گوشی وجود داشته باشد از طرفی توصیه می‌شود که از نگهداری اطلاعات محرمانه از قبیل عکس و فیلم‌های خصوصی در این تجهیزات جدا اجتناب شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمان تاکید کرد: از هموطنان درخواست داریم به هیچ وجه مدارک هویتی خود از جمله پاسپورت، کارت ملی و شناسنامه را از طریق اینترنت برای افرادی که نمی‌شناسند ارسال نکنند.

وی افزود: کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز