مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

ساختار جوان کشور یک فرصت است/مسائل ورزش باعث نمی‌شود از حوزه جوانان غافل بمانیم

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۰۹:۵۷:۱۵
کد خبر: ۹۰۱۶۸۵
ساختار جوان کشور یک فرصت است/مسائل ورزش باعث نمی‌شود از حوزه جوانان غافل بمانیم
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: نباید به ساختار جوان کشور به عنوان یک تهدید نگاه کنیم بلکه این ظرفیت یک فرصت است حتی با وجود همه ی مشکلاتی مانند بیکاری، مسکن و مسائل اقتصادی قرار نیست به بقیه بخش هایش آسیب برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ میثم پاریزی، در بازدید از خانه جوان کرمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان از خدمات اسدی معاون حوزه فرهنگی و امور جوانان استان کرمان قدردانی و عنوان کرد: وی هم پیگیری امورات حوزه فرهنگی و جوانان رو انجام می دهند و هم علاقه مند هستند تا به جای کارهای تشریفاتی وصوری، مسائل کاربردی انجام شوند که این خیلی مهم است.

وی افزود: علاقه مند انجام کارها به صورت کاربردی هستم، چرا که کار در حوزه جوانان باید کاربردی، هدفمند و برنامه محور باشد تا بتواند به نتیجه ختم شود.

پاریزی تصریح کرد: شما بهترین روزهای عمرتان را سپری می کنید و مهمترین خاطرات شما که آینده ها در هر موقعیت اقتصادی و اجتماعی که قرار بگیرید، محدود به همین دوره سنی است، پس باید نهایت استفاده و بهره را ببرید و دیگران را نیز بهره مند سازید و این خیلی مهم است.

وی با اعلام اینکه به کار در این حوزه اعتقاد دارم، بیان داشت: دوست نداریم حسب مسائل ورزش از این حوزه غافل بمانیم، بهرحال حوزه ورزش هم گستردگی و مسائل خاص خودشان را دارند، ولی افراد خاص خودشان با فضاهای اختصاصی را دارند، چون زمان تشکیلشان طولانی تر بوده ولی شما در واقع سربازان صف اول این جبهه هستید و این کار مشکلاتش برای شما هست و یقیناً این مسئله می تواند در آینده به همین سادگی و شیوایی مثل آن حوزه (ورزش) انجام و مرتفع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان یکی از جلساتی که به صورت قانونی در حوزه جوانان انجام می شود، را جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان دانست و بیان داشت: ستادهای ساماندهی با عضویت یکسری اعضای مشخص برگزار می شود که باید ابعاد کار برای آنها تفهیم شود تا با وظایف خودشان آشنا باشند.

وی خطاب به دبیران سمن های جوانان پیشنهاد کرد: رسالت های دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان را شناسایی کنید و سمن ها و بچه هایی که مستعد فعالیت در این حوزه ها هستند را ترغیب کنید تا متناسب با آن رسالت ها کار و اعتبار نامه دریافت کنند.

پاریزی با تأکید بر اینکه برای توسعه و پیشرفت باید تصدی گری دولت را کم کنیم، گفت: حوزه اداری هیچ وقت نیازهای جامعه را پوشش نخواهد داد، چون محدوده تعریف شده ی خیلی خاصی است و قطعاً اگر ما نیاز به توسعه و پیشرفت داریم باید تصدی گری دولت را کم کنیم که دارد این اتفاق هم در حوزه ورزش ( هیئت های ورزشی با توجه به شخصیت حقوقی تقریباً NGO هستند) و در حوزه سمن ها می افتد.

وی ازدواج، کاهش آسیب های اجتماعی، مشاوره، کارآفرینی و اشتغال، هنر و ... را از جمله فعالیت های سمن های جوانان برشمرد و افزود: فعالیت هایی که در حوزه سمن ها اتفاق می افتد، فعالیت های بسیار خوبی است.

پاریزی به بزرگترین رویداد حوزه جوانان طی سال گذشته به میزبانی کرمان اشاره و تصریح کرد: سال گذشته میزبان اتفاق بزرگی در حوزه جوانان بودیم، رخدادی که یک سال در شیراز، سپس کرمان و امسال نیز در مشهد هستیم.

وی بیان داشت: قرار گرفتن استان کرمان در کنار دو استان که به لحاظ جایگاهی و اقتصادی کانون توجه مسئولان وزارتی و کشوری است، قابل ستایش است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: مجمع ملی جوانان یک مجمع معتبر است و می تواند به استان، اداره ی ما و هم به کارهایی که شما می خواهید انجام دهید، اعتباربخشی کند و می تواند پشتوانه قوی باشد تا شما بتوانید اهدافتان را در آینده به پیش ببرید.

پاریزی از نشست سه شنبه های خود با سمن های جوانان از این پس خبر داد و افزود: مایل هستیم خانه جوان مکانی برای جوانان کرمان باشد تا با نشاط، انرژی و تحرک به امورات خود برسند.

وی با اشاره به راه اندازی خانه جوان در 5 شهرستان استان تصریح کرد: خانه جوان ظرفیت بسیار بالایی ایجاد می کند که می تواند خودش کل فعالیت های این حوزه را پوشش دهد و به آن کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به بیان شاخص های ارزیابی سمن ها از سوی وزارتخانه پرداخت و بیان داشت: در حوزه جوانان ما جایگاه خوبی داشیتم و بر اساس ارزیابی وزارت، جلسات، موضوعات، متنوع بودن مصوبات، حضور اعضا و کمیته های تخصصی مهم است که باید به آنها توجه شود.

پاریزی گریزی به وضعیت و ساختار کشور زد و گفت: نباید به ساختار جوان کشور به عنوان یک تهدید نگاه کنیم بلکه این ظرفیت یه فرصت است حتی با وجود همه ی مشکلاتی مانند بیکاری، مسکن و مسائل اقتصادی قرار نیست به بقیه ی بخش هایش آسیب برسد.

وی افزود: می طلبد همه شما و زیرمجموعه ها با نهایت مقاومت، صلابت، نشاط، انرژی و ریسک پذیری مسائل را دنبال کنید.

پاریزی تصریح کرد: چه در حوزه جوانان و چه حوزه ورزش اگر موفق شویم و جامعه ای شاد و پویا داشته باشیم، این برای ما ارزشمند است.

وی ضمن تقدیر از سمن های حوزه های مختلف، فعالیت هایشان را تحسین کرد و با اعلام اینکه هم اکنون تعداد سمن های ما از 100 سمن گذشته است، افزود: جا دارد، دستیابی به این مرحله جشن گرفته شود و قطعاً این جشن می تواند رسالت یک اطلاع رسانی در حوزه فعالیت ها و به دنبال آن رشد کیفی و کمی سمن ها باشد.

پاریزی خطاب به سمن های جوانان ابراز امیدواری کرد: این حس خوب انرژی، انسانی و اخلاقی درون شما زنده بماند و تقویت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز