معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان:

نقش هر دستگاه در فرایند اطلاع رسانی باید مشخص باشد

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۱:۳۵:۲۰
کد خبر: ۹۰۲۸۹۰
نقش هر دستگاه در فرایند اطلاع رسانی باید مشخص باشد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: لازم است که بر اساس یک برنامه مدون نقش هر دستگاه اجرایی در توسعه اطلاع رسانی اقدامات دولت و نظام در حوزه های مختلف مشخص شود تا ضمن گسترش دامنه اطلاع رسانی خدمات انجام شده، ازانباشت کارها در یک یا چند اداره جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدصادق بصیری در جلسه شورای اطلاع رسانی استان کرمان افزود: نقش شورای اطلاع رسانی استان ها بسیار مهم، حساس و لازم است و این شورا به دلیل تغییرات در آئین نامه ها هنوز روال اصلی خود را پیدا نکرده است.

وی با اشاره به این مطلب که اشکالات موجود در آئین نامه های ابلاغی شورای اطلاع رسانی استان ها در جلسه ای با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مطرح و بررسی شده است، ادامه داد: درباره تشکیلات شورای اطلاع رسانی نباید معطل شد زیرا فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی اثر خود را پس از مدت ها می گذارد و اگر در دوساله دولت بخواهیم خدمات و کارهای انجام شده را ا اطلاع رسانی کنیم تا مردم اثر آن را بدانند، نمی توانیم معطل شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: شورای اطلاع رسانی باید با ترکیب پیش بینی شده، تشکیل شود و اگر لازم باشد از حضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه های مختلف استفاده می کنیم.

بصیری با تاکید بر این مطلب که روابط عمومی استانداری کرمان باید با جدیت روند برگزاری و مصوبات شورای اطلاع رسانی استان را بررسی کند، تصریح کرد: مطالبه گری درباره اقدامات و جلسات شورای اطلاع رسانی بر اساس آئین نامه های موجود بر عهده روابط عمومی استانداری گذاشته شده است.

وی با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای موجود برای اطلاع رسانی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: لازم است که روند اطلاع رسانی در فضای مجازی و  شبکه های ارتباط جمعی بررسی شده و با شناسایی فرصت ها و تهدیدهای این حوزه، نسبت به استفاده از این فضا نیز برنامه ریزی های لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: در حوزه اطلاع رسانی، نوع اطلاعات بسته های خبری شامل خبر، تحلیل، گزارش و .... بسیار اهمیت دارد و نقش تحلیل واقع بینانه و نحوه جمع آوری اخبار نیز بسیار مهم است.

وی اظهارداشت: برای توسعه نقش دانشگاه ها در حوزه اطلاع رسانی اقدامات خوبی انجام شده و اخیرا نیز مشاور پژوهشی استاندار کرمان نیز معرفی شده است و برای توسعه این کار می توان از حضور نمایندگان دانشگاهی در شورای اطلاع رسانی استان استفاده کرد.

وی بر پاسخگویی مسئولان به رسانه ها تاکید کرد و ادامه داد: افراد باید درباره نحوه ارائه خبر به رسانه ها آگاهی لازم را داشته و آموزش های لازم را فراگیرند.

نظر شما