در بازدید وزیر میراث فرهنگی از کاروانسرای گنجعلیخان کرمان مطرح شد:

پیشرفت ۴۵ درصدی مرمت و بازسازی کارونسرای وکیل/ پیش‌بینی بهره‌برداری طرح طی ۹ ماه آینده

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۰۹:۱۱:۳۴
کد خبر: ۹۰۳۸۶۱
پیشرفت ۴۵ درصدی مرمت و بازسازی کارونسرای وکیل/ پیش‌بینی بهره‌برداری طرح طی ۹ ماه آینده
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه نماینده ولی فقیه در استان، معاون عمرانی استاندار و جمعی از نمایندگان مجلس از ابنیه و آثار تاریخی مرکز کرمان از جمله مسجد امام و مدرسه علمیه محمودیه، کاروانسرای وکیل و غیره بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه برنامه های سفر خود به کرمان، عصر امروز به همراه نماینده ولی فقیه در استان، معاون عمرانی استاندار و جمعی از نمایندگان مجلس از ابنیه و آثار تاریخی مرکز کرمان از جمله مسجد امام و مدرسه علمیه محمودیه بازدید کرد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در جریان این بازدید بر لزوم مرمت مسجد تاریخی امام اشاره کرد و گفت: این مسجد قدمتی 900 ساله دارد و زلزله های متعدد نیز موجب آسیب هایی به آن شده که باید طرح مرمت و استحکام بخشی آن در دستور کار قرار گیرد.

مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه از روند بازسازی و مرمت کاروانسراهای وکیل نیز بازدید کرد.

اسفندیار حیدری پور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران در جریان این بازدید به پیشرفت 45 درصدی کار مرمت و بازسازی کارونسرای وکیل اشاره کرد و افزود: کار در دو حوزه استحکام بخشی و تاسیسات در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌کنیم طی 9 ماه آینده پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری انجام شده حوزه تاسیسات و تجهیزات و استحکام بخشی در دستور کار است که با 57 اتاق و حدود 140 تخت به زنجیره هتلداری استان کرمان اضافه می شود.

حیدری پور ادامه داد: در خصوص پارکینگ مجموعه نیز چند قطعه زمین دیده شده که در حال مذاکره هستیم و تا بهره برداری طرح قطعا مشکل پارکینگ را هم حل خواهیم کرد.

گفتنی است وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین در بازدید از روند مرمت پنج خانه تاریخی کرمان، مردمی شدن طرح های گردشگری را در راستای توسعه این صنعت موثر دانست.

براساس این گزارش، این خانه تاریخی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان در حال مرمت و بازسازی هستند و کاربری مرتبط با گردشگری و صنایع دستی برای آنها تعریف شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز