وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی در همایش فعالان گردشگری کرمان خبر داد:

سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی ۱۱ میلیارد دلار است/۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور در دست انجام است

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۰۹:۰۹:۵۶
کد خبر: ۹۰۳۸۶۵
سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی ۱۱ میلیارد دلار است/۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور در دست انجام است
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه سهم حوزه گردشگری از تولید ناخالص داخلی بالغ بر 11 میلیارد دلار است، گفت: چون ظرفیت های کشور در این بخش بالا است این سهم می تواند بالاتر باشد و باید از متوسط جهان در این زمینه بالاتر باشیم

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی اصغر مونسان در همایش فعالان صنعت گردشگری استان کرمان در محل هتل پارس با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم بیش از 4500 موافقت نامه در حوزه گردشگری مبادله شده است، اظهارداشت: 200 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در وزه گردشگری در دست انجام است که عدد خوبی است.

وی ادامه داد: یکی از بزگرترین کارها تغییر نگرش دولت و مجلس به بخش گردشگری است تا بدانند به میزان حمایت از بخش صنعت باید از صنعت گردشگری نیزحمایت کنند.

مونسان گفت: بسیاری از کشورها مسیر میان بر برای رسیدن به توسعه و پیشرفت را از مسیر گردشگری قرار داده اند زیرا با سرمایه گذاری اندک می توانند به دستاوردهای مورد نظر خود دست یابند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال از اولویت های کشور است و بخش گردشگری می تواند به این حوزه بسیار کمک کند، گفت: با اندک حمایت انجام شده در کشور، تعداد بوم گردی ها از 400 واحد به بیش از 1700 واحد رسیده است و با این اقدام ضمن اشتغال زایی برای جوانان، جلوی مهاجرت از روستا به شهرها گرفته شده و شاهد مهاجرت معکوس هستیم.

وی تصریح کرد: گردشگری جزو اقتصاد سوم جهان است و به شکلی پرشتاب جلو می رود و لازم است که کشور ما با استفاده از فرصت های موجود خود در این حوزه گام های اساسی تری بردارد.

وی با اشاره به این مطلب که از نظر تاریخی کمتر به موضوع گردشگری در کشور پرداخته شده است، گفت: تاکنون نیز بیشتر از حمایت از گردشگری، در این زمینه صحبت کرده ایم و باید تلاش شود که حمایت های عملی از این بخش صورت گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: اگر به میزان 50 درصد حمایتی که از بخش کشاورزی و صنعت شده از گردشگری انجام می شد، با سرعت بسیار شتابان می توانستیم به جایگاه خوبی دست یابیم زیرا گردشگری پرظرفیت است و اندک حمایتی می تواند ما را در صدر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد صنایع دستی توسط خانم ها انجام می شود و بخش زیادی از آنها خانم های سرپرست خانوار هستند، گفت: می توانیم با حمایت از این بخش به صنایع دستی کمک کرده و حمایت کنیم تا تولید و فروش این صنایع ارتقاء یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در دولت دوازدهم طرح تجاری سازی صنایع دستی، برندینگ، طراحی مبتنی بر سلیقه مردم و کاربردی کردن صنایع دستی مورد توجه قرار گرفته است و روند کاربردی سازی به خوبی آغاز شده است.

مونسان ادامه داد: در حوزه زیربناها در حوزه گردشگری و صنایع دستی به خوبی در حال حرکت هستیم و به خوبی داریم سهم خود را از بازار می گیریم و هر میزان که کمک شود، شاهد رشد 10 برابری در این حوزه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بخش گردشگری تمامی کشور را شامل می شود زیرا کشور دارای تمدن و تاریخ است و در تمامی بخش ها طبیعت بی نظیری داریم و اگر بتوانیم به این حوزه کمک کنیم به توزیع عادلانه ثروت نیز کمک کرده ایم.

وی با اشاره به این مطلب که گردشگری کشاورزی از بحث های جدیدی است که به حوزه های گردشگری در دنیا اضافه شده است، گفت: به دلیل آنکه حساب اقماری در کشور وجود ندارد سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی به درستی دیده نشده است و تلاش می شود که سهم مستقیم، غیر مستقیم و القایی گردشگری به خوبی بروز کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرفیت های کرمان در حوزه گردشگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردمی کردن گردشگری در استان کرمان باید رخ دهد و در این استان باید از بناهای تاریخی و بافت های تاریخی استفاده لازم انجام شود.

مونسان با بیان اینکه شهرداری ها از همکاران جدی برای توسعه گردشگری هستند؛ افزود: شهر گردشگر از حدود یک و نیم سال به شهرها ابلاغ شده است و به زودی رتبه شهرها در حوزه گردشگری اعلام می شود.

وی تاکید کرد: در همه جای دنیا گردشگری در صدر برنامه ها است و در کشور ما نیز در اولویت قرار گرفته است و امیدواریم نگرش به گردشگری جا بیفتد و بتوانیم کارهای بزرگی رادر این حوزه انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان میراث فرهنگی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و  تبدیل شده است، گفت: لازم است که حمایت های بیشتری از این وزارتخانه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان، در این آیین 19 پروژه گردشگری استان کرمان نیز به صورت متمرکز به بهره برداری رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز