در ستاد تنظیم بازار؛

افزایش قیمت غیرقانونی نان در کرمان قانونی شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۹:۴۲:۱۵
کد خبر: ۹۰۵۵۰۳
افزایش قیمت غیرقانونی نان در کرمان قانونی شد
قیمت نان که طی چند ماه گذشته به صورت غیرقانونی در کرمان یک‌ونیم برابر افزایش پیدا کرده بود، امروز در بیستمین جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار به عنوان قیمت رسمی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا خواجویی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این نشست با بیان این‌که در مکاتبه‌ای خطاب به استانداران سراسر کشور قیمت نان ابلاغ شده است، اظهار کرد: «بر این اساس قیمت نان با وزن ۶۵۰ گرم برای نان بربری هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک هزار و ۸۰۰ تومان، تافتون ۸۵۰ تومان و لواش ۴۵۰ تومان برای شهر تهران اعلام شده است که پیشنهاد ما این است همین قیمت برای شهر کرمان نیز اعلام شود».

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان اما با بیان این‌که قیمت نان در استان کرمان از چند ماه قبل تغییر کرده و افزایش مجدد قیمت نان ظلم به مردم است گفت: «اگر قرار باشد قیمت نان در تهران برای کرمان هم تصویب شود خوب نیست».

ارسلان میری با اشاره به این‌که افزایش قیمت نان در استان به صلاح نیست افزود: «اعضای جلسه تنظیم بازار باید شفاف‌سازی کنند تا بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کنیم».

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز با بیان این‌که قیمت نان در استان کرمان از مقداری که در حال حاضر در بازار است یک ریال هم افزایش پیدا نمی‌کند، اظهار کرد: «از دو سال گذشته به‌صورت غیرقانونی قیمت نان در استان افزایش پیدا کرده و با بررسی باید همین قیمت مصوب شود تا نظارت‌ها انجام و اعمال قانون شود».

محمدعلی دهقان با اشاره به این‌که نان در سبد مصرف غذایی مردم بسیار اهمیت دارد و تاکید بر آن است تا گران نشود، گفت: «چند ماه گذشته قیمت نان در کرمان به‌صورت غیرقانونی توسط خود نانوایان ۱٫۵ برابر افزایش پیدا کرده و افزایش بیش از این اصلا به صلاح نیست»

وی با بیان این‌که ارکان نظام با افزایش قیمت نان مخالف هستند و ما نمی‌توانیم افزایش قیمت داشته باشیم افزود: «وضعیت اقتصادی کشور شرایط اقتصادی خاصی هست و باید مردم را درک کرد».

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به این‌که افزایش حقوق‌های اقشار مختلف مردم آن‌چنانی نبوده است بیان کرد: «در شرایط موجود نمی‌توان قیمت کالاها به ویژه کالاهای اساسی آن هم نان که از ارزاق عمومی مردم است را افزایش داد».

مجید نژادبیگلری مدیر کل شرکت غله استان کرمان نیز با اشاره به این‌که آردی که به نانوایی‌های استان داده می‌شود با درصد سبوس ۱۳٫۵ درصد و به ازای هر کیلو آرد ۸۰۵ تومان دریافت می‌شود، گفت: «آرد توزیع شده بین نانوایان در سراسر استان یک نوع است».

بر اساس اسن گزارش، قیمت نان در استان کرمان برای سنگک ۴۰۰ گرمی هزار تومان، تافتون ۳۴۰ گرمی ۶۰۰ تومان، تافتون دوار ۶۰۰ تومان، بربری ۴۲۰ گرمی ۷۰۰ تومان و لواش ۱۲۰ گرمی ۲۵۰ تومان تعیین شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز