مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب استان کرمان عنوان کرد:

خسارت ۴۰۰ میلیون تومانی به زیرساخت‌های جاده‌ای جنوب کرمان

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۷:۴۸:۳۳
کد خبر: ۹۰۵۹۹۳
خسارت ۴۰۰ میلیون تومانی به زیرساخت‌های جاده‌ای جنوب کرمان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای جنوب استان کرمان گفت: بارش باران و جاری شدن سیلاب باعث خسارت ۴۰۰ میلیون تومانی به زیرساخت‌های جاده‌ای جنوب کرمان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مسعود جمیلی‌کرمانی از پاکسازی محور روستایی رستم‌آباد و محور چراغ‌آباد توسط پرسنل راهداری قلعه‌گنج خبر داد و اظهار داشت: محورهای روستایی ریگ‌چمران و بلبل‌آباد در شهرستان قلعه‌گنج که در اثر سیل مسدود شده بودند، توسط عوامل راهداری قلعه گنج بازگشایی شدند. بر اثر جاری شدن سیلاب، به ۲۷ کیلومتر راه روستایی در قلعه‌گنج و سه آبنما به طول ۵۰ متر خسارت وارد شد.

وی با اشاره به سقوط یک درخت کهور در محور جیرفت _ بلوک و اختلال در تردد این محور افزود: با اطلاع رسانی به موقع مردمی و حضور عوامل راهداری جیرفت در محل، درخت سقوط کرده از بستر راه خارج و تردد برقرار شد.

جمیلی کرمانی بیان کرد: هم اکنون تمام راه‌های اصلی و فرعی جنوب استان باز و تردد در این مسیرها جریان دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، ناپایداری‌ها تا ۹ مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به احتمال جاری شدن سیلاب در محورهای روستایی که معمولا تخریب شانه‌های خاکی و ورود شن و ماسه به بستر راه را در پی خواهد داشت، مردم و رانندگان جوانب احتیاط را رعایت کنند تا در صورت برخورد با خرابی‌های احتمالی جاده، توان کنترل وسیله نقلیه را داشته باشند.

جمیلی‌کرمانی از فعال بودن ماشین‌آلات راهداری برای رفع و کاهش آب بردگی‌های محور قلعه گنج _ جاسک خبر داد و گفت: مردم و رانندگان خرابی‌های جاده را از طریق تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان اطلاع دهند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما