خسارت ۹ میلیاردی سیلاب اخیر در جنوب کرمان

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۰:۵۶:۵۰
کد خبر: ۹۰۸۲۷۱
خسارت ۹ میلیاردی سیلاب اخیر در جنوب کرمان
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: سیلاب در این منطقه ۹میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان خسارت به زیرساخت ها وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احسان شاهرخی از وقوع سیلاب در محورهای ارتباطی  چهار شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: سیلاب به مسیرهای ارتباطی در شهرستان های جیرفت، کهنوج، قلعه گنج و فاریاب خسارت وارد کرده است.

وی افزود: سیلاب در شهرستان قلعه گنج سبب تخریب ۱۵آبنما در محور قلعه گنج رمشک، محور چاه المدین، ریگ چمران، بلبل آباد و شمزان  به میزان ۵۰درصد و حجم خسارت ۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان شد.

شاهرخی از تخریب و آسیب رسیدن به هشت پل لوله ای در محور قلعه گنج به جاسک با میزان ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در شهرستان قلعه گنج شن و گل لای سبب تخریب رادیه برید، دستک و شن زدگی ۱۳دستگاه پل در هفت محور ارتباطی این شهرستان شده که میزان خسارت برآورد شده یک میلیارد تومان است.

وی از شن زدگی ۲۳دستگاه آبنما و آب بردگی  در محورهای روستایی کهنوج – نازدشت، کهنوج – چاهریگان، کهنوج – کوتک، کهنوج – عوض آباد رودبار خبر داد و گفت: فعالیت بازگشایی دهانه پل ها در شهرستان ها توسط عوامل راهداری در حال انجام است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از تخریب ۶۰۰متر دریواسیون (هدایت کننده آب به دهانه پل ها) در شهرستان کهنوج خبر داد و گفت: حجم زیادی از راه های روستایی در شهرستان های جیرفت، کهنوج، فاریاب و قلعه گنج نیاز به تیغ زنی دارد.

وی گفت: در شهرستان جیرفت هم سه دستگاه آبنما در محور فرعی ماران قلعه تخریب شده که حجم خسارت ۵۰۰میلیون تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه شهرستان جیرفت ۱۲۰کیلومتر راه روستایی نیاز به تیغ زنی دارد، افزود: با فعال شدن دستگاه های راهداری این مهم به تدریج و با توجه به حجم خسارت و اولویت انجام می شود.

شاهرخی اظهار کرد: در شهرستان فاریاب هم سیلاب به  ۳۰۰ کیلومتر از محور روستائی مزرعه امام، محور فاریاب – حرمه – حاجی آباد و محور فاریاب _موردان – ارزوئیه خسارت وارد کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز