استاندار کرمان:

برگشت کالای صادراتی به حیثیت ملی صدمه می‌زند

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۷:۴۹:۴۵
کد خبر: ۹۱۰۸۶۲
برگشت کالای صادراتی به حیثیت ملی صدمه می‌زند
استاندار کرمان با بیان این‌که یکی از شروط صادرات موفق این است که کالایی که به بازارهای خارجی عرضه می‌کنیم استاندارد لازم را داشته باشد، گفت: «بعضا و به ندرت مشاهده شده که کالای صادراتی ما برگشت خورده است که این هم از لحاظ اقتصادی و هم حیثیتی بد است، ما نباید به سادگی بازارهای خودمان را در خارج از کشور از دست بدهیم».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدایی در مراسم روز استاندارد و تقدیر از برترین‌های این حوزه‌ با اشاره به اهمیت استاندارد از جنبه‌های مختلف، گفت: «تاثیر استاندارد بر رضایتی که در مردم ایجاد می‌کند، رونق تولید، افزایش درآمدها، توسعه و اشتغال بر کسی پوشیده نیست».

وی با بیان این‌که استاندارد جزوی از فرهنگ مذهبی ما است، اظهار کرد: «خداوند در قرآن می‌فرماید وقتی از پیمانه استفاده می‌کنید درست استفاده کنید و از ترازوی سالم استفاده کنید».

وی با بیان این‌که استفاده از وزن و پیمانه‌ی درست دو بار در قرآن اشاره شده است، افزود: «این نشان‌دهنده‌ی اهمیت موضوع است که شرط موفقیت در اقتصاد، سلامت کار است».

استاندار کرمان با بیان‌ این‌که باید در اقتصاد سلامت وجود داشته باشد، گفت: «برندهای معروف دنیا هیچ‌یک با تقلب موفق نشدند بلکه به دلیل کیفیت و درستی کار توانستند موفق شوند».

وی تاکید کرد: «عاقبت نیک در اقتصاد وقتی اتفاق می‌افتد که کار درست و باکیفیت انجام شده باشد».

فدایی با بیان این‌که مردم باید با استاندارد آشنا شوند و به آن اهمیت بدهند، یادآور شد: «باید مشخص شود چه تعدادی از مردم زمان خرید، مُهر استاندارد را کنترل می‌کنند و یا چقدر کنترل می‌کنند که این مُهر تا چه زمانی اعتبار دارد».

وی گفت: «بر اساس نظرسنجی سازمان ملی استاندارد درباره‌ی میزان آشنایی مردم با استاندارد نشان می‌دهد در بعضی استان‌ها، ۸۰ درصد مردم با استاندارد آشنایی داشتند».

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اهمیت استاندارد در حوزه‌ی صادرات، خاطرنشان کرد: «کرمان استانی است که کالاهای صادراتی دارد و این برای ما مهم است که صادرات در استان توسعه پیدا کند».

وی ادامه داد: «یکی از شروط صادرات موفق این است که کالایی که به بازارهای خارجی عرضه می‌کنیم استاندارد لازم را داشته باشد و نکته‌ی مهم تطبیق استاندارد ما با استاندارد بازارهای هدف است، این یکی از مشکلات جدی است که وجود داشته و ظاهرا در قانون جدید استاندارد حل شده اما باید بیشتر دقت شود».

فدایی اظهار کرد: «بعضا و به ندرت مشاهده شده که کالای صادراتی ما برگشت خورده است که این هم از لحاظ اقتصادی و هم حیثیتی بد است، ما نباید به سادگی بازارهای خودمان را در خارج از کشور از دست بدهیم».

وی با بیان این‌که صادرکنندگان یک مسئولیت ملی دارند، گفت: «اگر بازار خارجی را از دست بدهیم به حیثیت ملی ما لطمه می‌خورد و این خسارت جبران‌ناپذیری است».

استاندار کرمان همچنین با اشاره به تاثیر استاندارد بر اشتغال افزود: «برون‌سپاری و حضور افرادی از سوی سازمان استاندارد در بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های تولیدی برای کنترل کیفیت خیلی خوب است و اگر واحدهای تولیدی کمک کنند ضمن این‌که کیفیت ارتقاء پیدا می‌کند و رضایت مردم جلب می‌شود به اشتغال نیز کمک می‌‌شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز