رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان خبر داد:

اجرای طرح مکمل‌یاری با قرص ویتامین D و آهن در مدارس

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۸:۵۴:۱۰
کد خبر: ۹۱۰۸۹۰
اجرای طرح مکمل‌یاری با قرص ویتامین D و آهن در مدارس
رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفت: با توجه به اهمیت کم‌خونی‌های ناشی از فقر آهن و عوارض شایع آن به ویژه در دختران و کمبود شدید ویتامین D، طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری با ویتامین D در مدارس شهر کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛

ارسلان اسکندری در مراسم افتتاح طرح مکمل‌یاری مدارس شهرستان کرمان در دبیرستان پسرانه حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار داشت: «طرح مکمل‌یاری، امسال در ۳۲۹ مدرسه شهر کرمان برای ۷۱ هزار دانش‌آموز مقطع متوسط اول و دوم اجرا می‌شود».

این مقام مسئول با بیان این‌که در این طرح قرص ویتامین دی و آهن را بین دانش‌آموزان توزیع می‌کنیم، افزود: «قرص آهن به مدت ۱۶هفته با میزان مصرف هر هفته یک عدد قرص در مدارس متوسط اول و دوم دخترانه و قرص ویتامین دی به مدت ۹ ماه با میزان مصرف، ماهیانه یک عدد قرص در مدارس متوسط اول و دوم دخترانه و پسرانه توزیع می‌شود».

وی با بیان این‌که وزارت بهداشت برای اجرای این طرح هزینه‌ی زیادی انجام داده است، بیان کرد: «مصرف این مکمل‌ها از بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت، پوکی استخوان و کاهش رشد جلوگیری می‌کند و مصرف این مکمل‌ها به منظور جبران ویتامین‌هایی است که باید از طریق غذا جذب شود».

اسکندری با بیان این‌که خانواده‌ها باید مصرف این مکمل‌ها را جدی بگیرند، ادامه داد: «از طریق پایگاه‌های مرکز بهداشت شهرستان کرمان، آموزش‌های لازم به ۱۵۹ هزار دانش‌آموز در ۸۳۹ مدرسه شهر کرمان داده می‌شود».

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان افزود: «در طول سال نیز مسائل مهمی از قبیل مسائل بهداشتی، روان‌شناسی و تغذیه‌ای به دانش‌آموزان و مربیان آموزش ارائه می‌شود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز