استاندار کرمان درشورای مدیریت بحران تاکید کرد:

تدوین سند مقاوم‌سازی شهرها و روستاها/ لزوم ساماندهی بستر رودخانه‌ها

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۳:۳۸:۴۱
کد خبر: ۹۱۱۶۵۷
تدوین سند مقاوم‌سازی شهرها و روستاها/ لزوم ساماندهی بستر رودخانه‌ها
استاندار کرمان ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان را موظف به تدوین سند مقاوم‌سازی مناطق شهری و روستایی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در شورای مدیریت بحران استان که در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، بیان داشت: با تغییراتی که در دستورالعمل جدید ابلاغی ستاد مدیریت بحران کشور صورت گرفته است، مسئولیت ستاد به عهده استاندار گذاشته شده و به جهت پیشبرد صحیح کارها، تفویض اختیاری به معاون عمرانی داشتیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه 60 درصد کل روستاهای استان مقاوم‌سازی شده‌اند، لزوم تدوین سند مقاوم‌سازی شهرها و روستاها را خواستار شد و افزود: 5 هزار هکتار بافت فرسوده در شهر کرمان و 13 هزار هکتار بافت فرسوده در کل استان داریم.

فدائی، تجربه زلزله هجدک را نشان دهنده اهمیت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در جلوگیری از تلفات دانست و تعمیم این مسئله به دیگر مناطق را مورد تاکید قرار داد.

استاندار کرمان همچنین به مشکل استان در آتش‌سوزی مراتع اشاره داشت و گفت: مشکل ما در مناطق بالادست و ارتفاعات است، متاسفانه هلی‌کوپتر مجهز به آبپاش نداریم، اما در تلاش هستیم که مجوز انتقال نیروها را از طریق هلی‌کوپتر دریافت کنیم تا در زمان حادثه از این طریق اقدام شود.

استاندار کرمان همچنین بر پیگیری بازسازی پل کالیشور راور و جاده شهداد - نهبندان به شکل خاص تاکید کرد.

فدائی عنوان کرد: در جریان سیل فروردین ماه با اقدام به موقع در لایروبی رودخانه‌ها، توانستیم از میزان خسارت و تلفات بکاهیم.

وی ساماندهی بستر رودخانه‌ها را با توجه به تاکید دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواستار شد و گفت: جلسه مختص این موضوع برگزار و آب منطقه‌ای گزارش خود را از مطالعات صورت گرفته ارائه دهد تا قبل از حادثه پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز