رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان کرمان:

تاکنون بیش از ۱۴۰ رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس استان کرمان برگزار شده است

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۳:۴۶:۱۱
کد خبر: ۹۱۱۶۶۷
تاکنون بیش از ۱۴۰ رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس استان کرمان برگزار شده است
رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۸ بیش از ۶۸ رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس پسرانه و ۷۵ رزمایش در مدارس دخترانه سراسر استان به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ خدامراد در کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی کمیته پدافند غیرعامل استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره اهمیت پدافند غیرعامل مبنی بر اینکه اگر محافظت غیر نظامی یا همان پدافند غیر عامل نباشد، تمامی دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی در یک نصف روز هدر می رود، افزود: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرنظامی اطلاق می‌شود که به بکارگیری جنگ افزار نیاز ندارد ولی می‌تواند از وارد شدن خسارات جلوگیری کرده و یا آنها را به حداقل برساند.

وی با بیان اینکه هر اداره و یا نهادی سه نوع دارایی و سرمایه دارد، بیان داشت: سرمایه انسانی، سایبری و دارایی و اماکن از مهمترین سرمایه‌های هر نهاد و اداره ای محسوب می‌شود.

بصیری با بیان اینکه دشمن تهاجم فرهنگی را ابزار قرار داده است تا بتواند از طریق شبکه‌های اجتماعی و ماهواره ها افکار و فرهنگ بیگانه را به جامعه ما تزریق کند، افزود: دشمن در صدد است دانش‌آموزان و بنیاد خانواده را با پخش فیلم‌ها و بازی‌های ناهنجار در فضای مجازی آلوده از مسیر تربیت و علم آموزی منحرف نماید، زیرا بر همین اساس همه دست اندرکاران باید در برابر حربه‌های دشمن به کمک نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش بیایند.

رئیس اداره حراست آموزش و پرورش استان کرمان آشنایی دانش آموزان و خانواده های آنان را با جرائم رایانه‌ای و فضای مجازی و افزایش سواد رسانه‌ای آنان لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری ۱۶ دوره ضمن خدمت در شهرستان‌ها و مناطق استان با حضور ۳۷۷ نفر پیرامون پدافند غیرعامل، اطفاء حریق و کمک های اولیه برگزار شده است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش استان کرمان آمادگی دارد از ظرفیت دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده های آنان در کلیه ادارات و نهادها در راستای ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و آموزش در این زمینه و پرپایی نمایشگاه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،‌‌ عفاف و حجاب همکاری لازم را داشته باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز