مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

تعداد خانه‌های جوان را در استان کرمان گسترش می‌دهیم/سرانه فضاهای ورزشی به ازای هر نفر در استان کرمان ۴۵ سانتیمتر است

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۷:۰۴:۱۱
کد خبر: ۹۱۲۲۸۹
تعداد خانه‌های جوان را در استان کرمان گسترش می‌دهیم/سرانه فضاهای ورزشی به ازای هر نفر در استان کرمان ۴۵ سانتیمتر است
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: با نظر مساعد وزیر ورزش، جوانان و معاون فرهنگی و جوانان وزارت و استاندار کرمان تعداد خانه‌های جوان را در این استان گسترش می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ میثم پاریزی روز در نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار داشت: امروز باید خود را در قبال آسیب‌های اجتماعی جامعه مسئول بدانیم و امیدواریم با فعالیت ورزشی نگرانی‌ها را از خانواده‌ها رفع کنیم و توازن بین ورزش آقایان، جانبازان و بانوان برقرار شود.

وی اظهار داشت: نیمی از جامعه هدف ما بانوان هستند که باید به صورت عملیاتی به توسعه ورزش این حوزه پرداخته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به توسعه ورزش مناطق محروم نیز گفت: ناب‌ترین استعدادهای ورزشی در روستاها و شرایط اقتصادی نامناسب قرار دارند که بستر بروز و ظهور ندارند لذا تلاش می‌شود برای حمایت و ساماندهی این افراد در المپیاد استعداهای برتر ظرفیت روستاها را لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان در سال ۹۷ تعداد ۱۱۰ هزار نفر ورزشکار سازماندهی داشت که از این میزان ۶۶ هزار نفر در بخش آقایان و مابقی در بانوان فعال هستند گفت: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

پاریزی عنوان کرد: به تناسب خدمات دهی از مجموع ۵۲ فدراسیون تعداد ۴۸ هیات ورزشی در استان کرمان با توجه به ظرفیت‌ها فعال است و در مجموع شهرستان‌های استان کرمان یکهزار و ۱۵۰ هیات ورزشی فعال دارند.

وی گفت: تعداد ۷۷۸ باشگاه فعال استان از طریق کمیسیون ماده پنج کرمان مجوز گرفتند و نیاز به گستردگی و ارتقای کیفیت در این حوزه وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: سرانه فضاهای ورزشی این استان به عنوان معیاری مهم در توسعه زیرساخت ها و توسعه متوازن، باید با توجه به اقلیم و نیازهای استان، متناسب با شرایط کرمان رشد کند.

وی تصریح کرد: سرانه فضاهای ورزشی به ازای هر نفر در استان کرمان ۴۵ سانتیمتر است که با افتتاح‌های هفته تربیت بدنی ۲۰ پروژه با ۵۰ هزار متر مربع به این حوزه اضافه می‌شود و به رقم ۴۸ سانتیمتر می‌رسیم.

پاریزی افزود: بنگاه ها و معین‌های اقتصادی به رشد فضاهای ورزشی و توسعه زیرساخت های استان کرمان کمک کنند که رشد منطقی در ورزش استان را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: افراد مستعد در بخش المپیاد استعدادهای برتر در رده‌های سنی پایه رشته‌های مختلف به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند که ۷۶ مدال را از بین ۳۴ مورد رقابت کسب و امسال در جایگاه ۱۸ کشور قرار گرفتیم که این جایگاه برای کرمان مطلوب نیست.

وی ادامه داد: یکی از ملاک‌های تقویت ورزش استان کرمان توجه به استعدادهای برتر است که این جایگاه را با همکاری هیات‌ها و باشگاه‌های استان کرمان ارتقا می‌دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: پروژه‌های عمرانی در استان خوب مکان‌یابی نشدند و برخی اعتبارات دولتی در نقطه‌ای هزینه شده که از پس حداقل هزینه‌های نگهداری خود برنمی‌آید که این امر به زیان مردم است و نباید در سال‌های آینده ادامه یابد لذا پروژه‌های ورزشی باید در نقطه ای ساخته شوند که اماکن موجود بتوانند خدمت مطلوب تری ارائه کنند.

وی با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: روزهای این هفته متناسبت با ایام اربعین و بر اساس فعالیت‌های حوزه ورزش و جوانان نام‌گذاری شده است.

پاریزی افزود: تجهیز ۲۳ خانه ورزش روستایی در ۲۳ شهرستان در هفته تربیت بدنی به ارزش ۲۳۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که با اجرای عدالت متناسب با ظرفیت و فعالیت‌های روستایی در شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد برنامه‌ریزی بازی‌های المپیک و پارالمپیک گفت: حامیان مالی از افرادی که دغدغه شرایط کسب سهمیه را دارند حمایت کنند و نگرانی هایی در این حوزه وجود دارد زیرا تا امروز حمایتی از ورزشکاران مستعد نشده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اضافه کرد: ضمانت اجرایی حمایت بنگاه های اقتصادی از ورزشکاران حائز شرایط المپیک و پاراالمپیک را با پیگیری‌ها تضمین می‌کنیم که افراد مستعد در این رقابت‌ها بتوانند کسب سهمیه و سکو کنند.

وی گفت: استان کرمان در المپیک جایگاهی مطلوب ندارد و باید با توجه به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر بتوانیم افرادی قدرتمند پرورش دهیم و در این زمینه المپیادها عمل باشد که با فعالیت سازماندهی شده حضور ورزشکاران را برای کسب سهمیه و سکو تضمین کنیم.

پاریزی بیان کرد: برنامه‌های هفته تربیت بدنی در استان کرمان از جمله پیاده روی خانوادگی، همایش عمومی در پارک پردیسان، برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی برای داوران و مربیان، انتخابات مجمع استانی سمن ها و نشست ها با سمن های ورزشی در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: استان کرمان در سال ۹۸ رکورد ۱۰۰ سمن را در شکست و ۱۰۵ سازمان مردم نهاد از وزارت ورزش و جوانان اعتبارنامه دریافت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان کرد: تعداد ۶۶ ستاد ساماندهی شهرستانی را در استان کرمان طی سال ۹۸ داشتیم و برنامه ستاد ساماندهی استانی، جشنواره اوقات فراغت و ازدواج آسان در این حوزه برگزار می شود.

وی بیان کرد: مجوز ساخت پنج خانه جوان را برای استان کرمان گرفتیم که پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در پنج شهرستان دارند که ظرفیتی برای فعالیت جوانان در بخش های جوانان خواهد بود که این حوزه باید در استان گسترش دهیم.

پاریزی گفت: با نظر مساعد وزیر ورزش، جوانان و معاون فرهنگی و جوانان وزارت و استاندار کرمان تعداد خانه‌های جوان را در این استان گسترش می‌دهیم.

وی تاکید کرد: تعداد ۵۰۰ برنامه در حوزه ورزش و ۱۰۰ برنامه در حوزه جوانان طی هفته تربیت بدنی امسال در استان کرمان اجرا می شود که امیدواریم با کیفیت خوب نظر مطلوب مخاطبان را جلب کند و اجرای این برنامه ها در حوزه‌های همگانی، قهرمانی و ورزش و جوانان و بانوان مفید واقع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه کرمان در گروه دوم ورزش استان‌ها قرار گرفته که باید با تلاش جایگاه استان رشد کند افزود: از بین ۱۱۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته استان بیش از ۴۳ هزار خانم داشتیم که بانوان در ظرفیت خوبی در حوزه قهرمانی دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی باید به سمت عدالت اجتماعی سوق یابد گفت: باشگاه‌ها باید بازویی برای حمایت ورزشی استان کرمان باشند و با ایجاد یک ساز و کار در استان، برنامه باشگاه‌ها هدفمند می‌شود.

وی افزود: شعار وزارت ورزش و جوانان در هفته تربیت بدنی ‘پیش به سوی ایران فعال’ است که این هفته از ۲۶ مهرماه به مدت یک هفته آغاز می شود.

پاریزی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های روستایی ملاک عمل خواهد بود و اعتبارات را برای توسعه متوازن و عادلانه به سمت افزایش سرانه فضاهای ورزشی، مناطق محروم‌تر هدایت می‌کنیم که بزرگترین دغدغه ورزش استان کرمان شکوفایی استعدادهای مناطق محروم است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، بخشی از اعتبارات را در سال آینده به تعمیرات و نگهداری اماکن ورزشی استان کرمان اختصاص می‌دهیم و سال گذشته اعتبار تعمیرات حذف شد و ما مجری قانون هستیم و این اعتبارات باید به گونه ای مدیرت شود که بیشترین بهره‌برداری را در حوزه ورزش استان کرمان داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: رسانه در راستای پیشبرد اهداف ورزشی این استان تلاش کنند و در این زمینه نقدهای سازنده را با پیشنهادات سازنده می‌پذیریم و فضای مجازی در ارتقای ورزش استان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز