دادستان راور هشدار داد:

با تبلیغات زود هنگام انتخاباتی از سوی کاندیدا برخورد خواهد شد

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۹:۲۱:۴۱
کد خبر: ۹۱۴۷۱۹
با تبلیغات زود هنگام انتخاباتی از سوی کاندیدا برخورد خواهد شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور مسئله انتخابات را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: با تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از سوی کاندیدا برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجه الاسلام و المسلمین اسماعیل بلوچ زاده در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخابات در شهرستان راور که با حضور مسئولان قضائی،فرماندار ، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولین  تشکیل شد،اظهار داشت: رصد مستمر فضای حقیقی و مجازی در ایام انتخابات در  دستور کار دادستانی و سایر نهاد های امنیتی و انتظامی قرار دارد .

دادستان راور در ادامه مصادیق  و عناوین  مجرمانه در بحث انتخابات را بر شمرد و گفت:تخریب و سیاه نمایی چهره نظام و تخریب کاندیداها توسط اشخاص و گروه ها و رقبای انتخاباتی  جزء عناوین مجرمانه محسوب می شود.

وی مهمترین وظیفه ستاد را تشریح مفاد قانون دانست وافزود: در دادسرای راور، شعبه‌ای جهت رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات تعیین  شده  است و با تبلیغات زود هنگام کاندیداها در صورت وقوع برخورد خواهد شد.

حجه الاسلام بلوچ زاده گفت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک  موضوع بسیار  مهم و اساسی است  و  نظامی  هستیم که صددرصد بر مبنای  دموکراسی و دین مبین اسلام بناشده ایم .

وی با اشاره به اینکه بایستی  کلیه  اخبار و  گزارش ها  در  راستای  بررسی و پیشگیری از  وقوع  جرم به  ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اعلام گردد،گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون 37 دوره انتخابات در نهایت سلامت ، اقتدار و امنیت برگزار شده است و امسال نیز ان شاالله در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و حضور پر شور مردم عزیزمان انتخابات در کمال آسایش و آرامش و اقتدار برگزار خواهد شد.

دادستان راور یادآور شد: در  بحث انتخابات چه  قبل و  چه  بعد  از  آن  نهادهای  مختلفی هستند که  هر کدام عهده دار وظایفی می باشند و همانطور  که  وظیفه  شورای  نگهبان  نظارت  بر صحت  برگزاری  انتخابات  و وظیفه اجرا به عهده هیئت اجرایی وزارت کشور است ، وظیفه قوه قضائیه نیز  در فصل هفتم قانون انتخابات ماده 67 بیان شده  است پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی است که از طریق ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی انجام می گردد .

 

نظر شما
پرونده ویژه