مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

مدارس ‌بیش از نیاز مالی به همکاری تربیتی خانواده‌ها نیاز دارند / ضرورت راه اندازی اتاق هم اندیشی برای اولیاء در مدارس

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۸:۰۲:۰۹
کد خبر: ۹۱۵۱۶۱
مدارس ‌بیش از نیاز مالی به همکاری تربیتی خانواده‌ها نیاز دارند / ضرورت راه اندازی اتاق هم اندیشی برای اولیاء در مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه آسیب‌های امروز جامعه حاصل تربیت نادرست است، گفت: امروز مدارس ما بیش از آنکه نیاز مالی داشته باشند نیاز به همکاری تربیتی خانواده‌ها دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری ‌نسب در مراسم استانی بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای معلم و دانش‌آموز، اظهار داشت: آموزش و پرورش کرمان در حوزه انجمن اولیاء و مربیان رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش با خانواده‌ها ارتباط ندارد و باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد، گفت: معلمی کار سختی است و یک معلم باید عاشق و از خود گذشته باشد تا بتواند کار اصلی تعلیم و تربیت را انجام بدهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه خانواده نیز رکن اصلی تعلیم و تربیت است و باید در امر تربیت مشارکت داشته باشند، بیان کرد: در سند تحول بنیادین بیش از 20 بار به نقش خانواده اشاره شده است.

وی با بیان اینکه امروز اولویت آموزش و پرورش اجرایی کردن سند تحول بنیادین است، گفت: مدیر مدرسه یک وظیفه بسیار سنگین به عهده دارد و به همین سبب ما در انتخاب مدیران مدارس در استان کرمان سختگیری کردیم.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه معلمان و اولیای دانش‌آموزان در تربیت دانش‌آموز باید همراه و همدل باشند، افزود: خانواده یکی از بهترین شرکای آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه امروز مدارس ما بیش از آنکه نیاز مالی داشته باشند نیاز به همکاری تربیتی خانواده‌ها دارند، گفت: دانش‌آموز سرمایه بزرگ جامعه ما است و ما حتی یک دانش‌آموز را نباید نادیده بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه رویکرد آموزش و پرورش استان کرمان تربیتی است و آن را با جدیت پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: معلم باید برای تک تک دانش‌آموزان کلاس دغدغه داشته باشد و از مسائل پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان غافل نشود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های امروز جامعه حاصل تربیت نادرست است، گفت: اخلاق‌مداری، شیوه کار نظام اسلامی است و آموزش و پرورش باید کانون اخلاق باشد.

احمد اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه مدرسه بهترین کانون برای یادگیری و یاددهی بوده و مکان بسیار مقدسی است، گفت: مدرسه آباد به ساختمان زیبا نیست، بلکه مدرسه آباد مدرسه‌ای است که سرشار از عواطف انسانی بوده و دانش‌آموز خوب تربیت کند.

وی با بیان اینکه بچه‌ها نباید با بردن نام مدرسه فراری شوند بلکه باید با عشق به مدرسه بیایند، افزود: مشارکت والدین در مدرسه باید دلخواهانه و داوطلبانه باشد و مشارکت اجباری را از مدیران مدارس نخواهیم پذیرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه اهمیت مسائل و مشکلات مالی مدرسه آنقدر نیست که قرار باشد والدین را تحت فشار بگذاریم، تصریح کرد: اگر خانواده در خانه از مدرسه خوب حرف نزنند، آن دانش‌آموز نیز از مدرسه فراری می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقای مدیریت مدرسه و کیفیت برنامه‌های آموزش و پرورش در دستور کار آموزش و پرورش استان است، گفت: راه‌اندازی اتاق اولیا در مدارس ضروری است و مدیران مدارس باید از ظرفیت‌های معنوی اولیا در مدارس استفاده کنند.

وی اظهارداشت: راه اندازی اتاق اولیاء در مدارس ضروری است و هر اندازه می‌توانید اتاقی برای مشارکت والدین در مدارس داشته باشیدکه باعث افزایش حس رقابت در دانش اموزان می‌شود.

 

 

نظر شما
پرونده ویژه