۱۰۰هزار زائر پاکستانی در موکب‌های اوقاف کرمان پذیرایی شدند

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۰۸:۵۹:۵۲
کد خبر: ۹۱۵۲۰۱
۱۰۰هزار زائر پاکستانی در موکب‌های اوقاف کرمان پذیرایی شدند
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان گفت: «ارائه‌ی خدمات به زائران خارجی اربعین از محل عواید موقوفات این استان با پذیرایی و اطعام از ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی در موکب‌های چهارگانه‌ی این اداره انجام شد».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت‌الاسلام رضا حدادی با اشاره به برنامه‌های این اداره در اربعین حسینی اظهار کرد: «بخش قابل توجهی از موقوفات استان مربوط به برنامه‌های عزاداری در ایام محرم و صفر است و این اداره در راستای عمل امینانه به نیات واقفین خیراندیش، هر ساله از محل عواید این موقوفات اجرای نیت می‌کند ».

وی افزود: «امسال موکب‌های این اداره به منظور خدمات‌دهی به زائران پاکستانی در محورهای ورودی شهرهای بم، ماهان، باغین و سیرجان راه‌اندازی شد که با خدمات انجام شده بیش از ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی در این موکب‌ها پذیرایی و اطعام شدند.

حدادی اضافه کرد: «در راستای خدمات‌دهی بهتراز محل عواید موقوفات منطبق استان ۴۰ هزاربسته آب معدنی، ۳.۵ تن برنج، ۳۸۰ کیلوگرم گوشت گرم مرغ، یک‌صد کیلوگرم خرما و هشت‌هزار پرس غذای گرم به این موکب‌ها ارسال شد».

وی با بیان این‌که سال گذشته این اداره به عنوان معین استان سیستان‌وبلوچستان کمک‌های مالی را به موکب امام رضا(ع) این استان ارائه کرد، ادامه داد: «امسال نیز مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار از سوی این اداره به این موکب اختصاص یافت».

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان در ادامه با اشاره به برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در اماکن متبرکه‌ی شاخص استان گفت: «اربعین امسال مراسم بزرگ پیاده‌روی حرم تا حرم با عنوان جاماندگان اربعین در امامزادگان شهرهای جوپار، سیرجان، زرند، کهنوج، منوجان، بم، کوهبنان، رفسنجان و راین برگزار شد».

 

نظر شما