مدیرکل بهزیستی کرمان خبر داد:

شناسایی بیش از ۷ هزار کودک مشکوک به تنبلی چشم در استان

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۰۷:۴۳:۲۱
کد خبر: ۹۱۶۹۲۲
شناسایی بیش از ۷ هزار کودک مشکوک به تنبلی چشم در استان
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: «تعداد هفت‌هزار و ۳۸۷ کودک مشکوک به تنبلی چشم برای معاینات تکمیلی به بینایی‌سنج معرفی شدند که از این تعداد یک هزار و ۹۶ مورد دارای اختلال بینایی و ۲۳۰ نفر مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شدند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عباس صادق‌زاده در آیین اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در کودکان سه تا شش سال در کرمان با اشاره به اهمیت پیشگیری در بروز معلولیت‌ها به‌ویژه کم‌بینایی و نابینایی ناشی از تنبلی چشم در دوران کودکی اظهار کرد: «وقتی که با یک معاینه‌ی ساده و کم‌هزینه‌ی چشم در گروه سنی سه تا شش سال می‌توان از معلولیتی چون کم‌بینایی و نابینایی پیشگیری کرد بنابراین نادیده گرفتن این اقدام پیشگیرانه، نتایج زیان‌بار بی‌شماری به همراه دارد».

وی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم افزود: «این طرح از سال ۱۳۷۴ در کشور به اجرا گذاشته شد که هرساله با افزایش سطح پوشش و آگاهی جامعه همراه بوده است».

صادق‌زاده با بیان این‌که در سال گذشته بیش از ۷۳درصد کودکان استان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم غربال شدند، گفت: «برنامه‌ریزی و تلاش می‌شود با همکاری پررنگ‌تر خانواده‌ها و دست‌اندرکاران این پوشش را به بیش از ۹۰ درصد در سال‌جاری افزایش دهیم».

وی با بیان این‌که از بین ۱۸ هزار و ۸۶۲ کودک دارای شرایط غربالگری، ۱۳ هزار و ۸۷۸ کودک مورد معاینه قرار گرفتند، افزود: «تعداد هفت‌هزار و ۳۸۷ کودک مشکوک به تنبلی چشم برای معاینات تکمیلی به بینایی‌سنج معرفی شدند که از این تعداد یک هزار و ۹۶ مورد دارای اختلال بینایی و ۲۳۰ نفر مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شدند».

وی بیان کرد: «بهترین زمان تشخیص و درمان تنبلی چشم و پیشگیری از عوارض این تنبلی سن سه تا شش سالگی است که این طرح هر ساله اول آبان ماه در مراکز آموزشی، مهدهای کودک و خانه‌های بهداشت سراسر استان اجرا می‌شود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز