استاندار کرمان:

شبکه ملی جامعه و دانشگاه، باید انتظار جامعه از دانشگاه را برآورده کند

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۹:۴۷:۰۲
کد خبر: ۹۱۷۶۱۹
شبکه ملی جامعه و دانشگاه، باید انتظار جامعه از دانشگاه را برآورده کند
استاندار کرمان گفت: شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان کرمان باید انتظار جامعه از دانشگاه را برآورده کند و نقش دانشگاه در جامعه باید روشن شود و این جایگاه نیز باید توسط خود دانشگاه‌ها در جامعه بدست بیاید زیرا با تحکم نمی‌توانیم این جایگاه را در جامعه ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدجواد فدائی در دیدار شورای هماهنگی شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان کرمان با وی اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها در این شورا به‌گونه‌ای باشد که کارگروه‌های شورای هماهنگی شبکه ملی جامع موازی‌کاری نکنند.

وی خطاب به مسئولین دانشگاه و دبیران شورای هماهنگی شبکه ملی جامعه گفت: فرصت و ظرفیت خوبی دولت در قالب ارائه تسهیلات تبصره 18 ایجاده کرده که در این راستا باید مشخص شود تا پایان سال جاری چه میزان از اعتبارات تبصره 18 در بخش کشت و فرآورده‌های گیاهان دارویی توسط این کارگروه ها جذب شده است.

استاندار کرمان ادامه داد: حدود 15 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در استان داریم که فقط یک هزار و 500 نفر آنها مشغول به‌کار هستند لذا می‌توانید با تسهیل‌گری بخشی از 13 هزار و 500 فارغ‌التحصیلان دیگر کشاورزی را به سمت کشت و فراوری گیاهان دارویی سوق دهیم که باید از ظرفیت تبصره ماده 18 نهایت استفاده را بکنیم.

وی از بحران آب سخن به میان آورد و در ادامه با بیان این مطلب که دانشگاه‌ها باید به‌عنوان الگوی مصرف آب باشند، اظهار کرد: ساز و کار توسعه کشت گیاهان دارویی وجود دارد لذا باید از این ظرفیت برای رونق تولید و اشتغال‌زایی استفاده کرد.

فدائی با بیان اینکه باید این فرهنگسازی شود که اشتغال فقط پشت میز نشستن، نیست، تصریح کرد: شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان کرمان باید انتظار جامعه از دانشگاه را برآورده کند و نقش دانشگاه در جامعه باید روشن شود و این جایگاه نیز باید توسط خود دانشگاه‌ها در جامعه بدست بیاید زیرا با تحکم نمی‌توانیم این جایگاه را در جامعه ایجاد کرد.

وی بر لزوم حضور موثر دانشگاه‌ها در جامعه تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌های کشور و به ویژه استان کرمان باید به جایی برسند که دستگاه‌ها خودشان برای حل مشکلاتشان به دانشگاه‌ها مراجعه کنند. استاندار کرمان با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید به سمتی حرکت کنند که حرف‌های زیادی برای زدن داشته باشند اظهار کرد: حتی دانشگاه‌ها می‌توانند در واحدهای خدماتی و تولیدی حضور پیدا کنند و عارضه‌یابی کنند.

متاسفانه برخی واحدهای صنعتی ما تولیداتشان بهینه نیست یا اینکه با کوچکترین تغییری در فرآیند تولیدشان، می توانند کیفیت کالای تولیدی خود را افزایش دهند که در این بین نقش دانشگاه می تواند بسیار موثر باشد.

وی پیشنهاد داد: کارگروه‌های شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان کرمان در حال حاضر می تواند بر روی دو یا سه مورد از مشکلات استان متمرکز شده و این موارد را بررسی و برای حل آنها راه حلی ارائه دهد یا نیازهای جامعه را شناسایی کند که در مجموع تحقق این امر در گرو شجاعت است.

فدائی با بیان این مطلب که دانشگاه‌ها باید براساس نیاز جامعه در هر رشته دانشجو پذیرش کند، تصریح کرد: چرا باید دانشگاه‌ها چند برابر نیاز جامعه دانشجو بپذیرند؟ این در حالی است که دانشگاه ها باید براساس نیاز و خلاء موجود در جامعه به سمت پذیرش دانشجویانی روی آورند که بتوانند آن مشکل و یا خلاء را پرکنند.

استاندار کرمان خطاب به مسئولین کارگروه‌های شبکه ملی جامعه و دانشگاه بیان کرد: پیشنهاد می کنیم این شبکه در ابتدا در حوزه رونق تولید با تکیه بر اشتغال ورود پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز