بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی سخت می گیرند

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۸:۱۷:۳۲
کد خبر: ۹۱۹۱۸۰
بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی سخت می گیرند
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: سیستم بانکی استان برای پرداخت تسهیلات از واحدهای تولیدی مدارک بسیار و وثیقه‌های خارج از محل اجرای طرح طلب می‌کند که همین امر موجب شده متقاضیان به‌راحتی نتوانند اعتبارات را دریافت و جذب کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ امین غفاری‌نژاد با بیان این‌که تنها ۱۰ درصد از مجموع ۳۹ واحد صنعتی معرفی شده به بانک‌های استان امسال تسهیلات تبصره ۱۸ را دریافت کردند، اظهار کرد: مابقی واحدها به علت مشکلات بانکی نتوانستند این اعتبارات را جذب کنند.

وی با بیان این‌که تسهیلاتی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تاکنون به واحدهای صنعتی کرمان پرداخت شده است، افزود: یک‌هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال تسهیلات تبصره‌ی ۱۸ واحدهای تولیدی به بانک‌های استان معرفی شده که تاکنون این واحدها ۱۵ درصد مبلغ را دریافت کردند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: بانک‌های استان کرمان با پرداخت ۲.۴ درصد از مجموع ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره‌ی ۱۸، رتبه‌ی ۱۰ کشور را در میزان پرداخت‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

وی گفت: سیستم بانکی این استان برای پرداخت تسهیلات از واحدهای تولیدی مدارک بسیار و وثیقه‌های خارج از محل اجرای طرح طلب می‌کند که همین امر موجب شده متقاضیان به‌راحتی نتوانند اعتبارات را دریافت و جذب کنند.

غفاری‌نژاد اضافه کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی صنعتی معرفی‌شده به بانک‌ها دارای مشکل سرمایه در گردش هستند که این واحدها به سیستم بانکی مراجعه کرده اما به علت برخی موانع بانکی در میانه‌ی راه تسهیلات را رها کردند.

وی با اشاره به اهمیت فعال و پویا بودن سیستم بانکی گفت: مدیران بانکی می‌توانند در عوض پرداخت تسهیلات به واسطه‌ها و دلالان تولید را همراهی کنند که با این اقدام دوسر سود ضمن حرکت چرخ تولید، منابع بانکی را تامین و به رونق تولید هم کمک کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: افزون بر ۶۰ درصد واحدهای تولیدی صنعتی استان کرمان به عنوان اصلی‌ترین چالش دارای مشکل تامین منابع مالی و سرمایه در گردش هستند و برخی واحدها برای توسعه نیاز به اعتبار دارند.

وی افزود: یک‌هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در استان کرمان وجود دارد که افزون بر ۴۰ درصد از این میزان از شرایط خوب و فعال برخوردار هستند و مابقی راکد و یا در حالت نیمه‌فعال قرار دارند.

غفاری نژاد بیان کرد: تسهیلات رونق تولید (با نرخ ۱۸ درصد) و تسهیلات تبصره‌ی ۱۸ (به همراه یارانه سود) برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی استان کرمان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی که تمایلی برای تامین سرمایه در گردش و تسهیلات برای خرید مواد اولیه دارند، در سامانه‌ی «بهین‌یاب» درخواست خود را ثبت کنند تا با دریافت این تسهیلات یارانه‌ای از طریق بانک‌های استان کرمان تامین نقدینگی شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز