بیش از ۸۰۰ مدرسه تحت پوشش مرکز بهداشت شهرستان هستند/طرح عاری از پوسیدگی ویژه دانش آموزان پایه ششم در تمام مدارس کرمان انجام می شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۸:۱۹:۰۲
کد خبر: ۹۱۹۱۸۱
بیش از ۸۰۰ مدرسه تحت پوشش مرکز بهداشت شهرستان هستند/طرح عاری از پوسیدگی ویژه دانش آموزان پایه ششم در تمام مدارس کرمان انجام می شود
مسئول واحد سلامت نوجوانان مرکز بهداشت کرمان گفت: بیش از ۸۰۰ مدرسه تحت پوشش مرکز بهداشت شهرستان هستند و برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف به صورت رایگان در مدارس انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدیه شمسی، در این خصوص اظهار داشت: مرکز بهداشت شهرستان کرمان برنامه‌های آموزشی خود را در همین راستا در سه گروه هدف مربیان، دانش آموزان و والدین اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ مدرسه تحت پوشش مرکز بهداشت شهرستان هستند، افزود: برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله پیشگیری از سوانح و حوادث، عوامل مخاطره آمیز، تغذیه سالم و … از سوی نیرو‌های بهداشتی ما به صورت رایگان در مدارس انجام می‌شود.

شمسی تصریح کرد: مراقبت‌ها در سنین بین ۵ تا ۱۸ سال صورت می‌گیرد و دانش آموزان در پایه اول، چهارم، هفتم و دهم به همراه والدین به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می‌کنند و پس از ثبت اطلاعات آن‌ها در سامانه سیب به صورت رایگان مراقبت می‌شوند.

او بیان داشت: فرم معاینه دانش آموزان برای ارائه به مدرسه تکمیل و به آنجا ارسال می‌شود تا مدرسه هم در جریان بیماری دانش آموز قرار گیرد.

مسئول واحد سلامت نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان کرمان بیان کرد: خدمات دندانپزشکی رایگان نیز در مدارس حاشیه شهر انجام شده است و طرح عاری از پوسیدگی ویژه دانش آموزان پایه ششم است که در تمام مدارس شهر کرمان انجام می‌شود و دانش آموزان از نظر دندانپزشکی معاینه و افراد مشکل دار به پایگاه‌های سلامت و دهان و دندان ارجاع داده می‌شوند.

شمسی با بیان اینکه در زمینه بهداشت محیط مدرسه نیز اقدامات خوبی انجام شده است، عنوان کرد: کارشناسان بهداشت محیط در مدارس نظارت خوبی روی بوفه‌ها و بهداشت مدرسه دارند و هم چنین حدود ۱۸ درصد دانش آموزان هر مدرسه با آموزش‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود به عنوان سفیر سلامت با ما همکاری می‌کنند چرا که آموزش گروه همسالان پذیرش بهتری در بین دانش آموزان دارد.

او افزود: طرح وارنیش فلوراید نیز از دیگر اقدامات دندانپزشکی است که هر سال در دو نوبت در مقاطع اول تا ششم با هدف جلوگیری از پوسیدگی انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز